Kiedy zaczyna robić się chłodniej, szybko zauważysz, że twój wizjer w kasku zaczyna parować. Konieczność otwierania wizjera na zimnym powietrzu, aby zobaczyć, co dzieje się przed tobą, jest niezwykle irytująca. Sytuacja może stać się jeszcze bardziej niekomfortowa, gdy po kilku minutach poczujesz łzy w oczach z zimna. Da się temu zaradzić! Sprawdź, co to jest Pinlock i jak działa.
Co to jest Pinlock?
Pinlock to mały, elastyczny wizjer, który można zamontować po wewnętrznej stronie wizjera kasku. Tworzy on efekt podwójnego oszklenia, co znacznie zmniejsza różnicę temperatur między wnętrzem a zewnętrzem wizjera. Dzięki temu parowanie wizjera to już przeszłość.
Jak działa Pinlock?
Pinlock wykonany jest z przezroczystego materiału, który posiada silikonową krawędź. Między wizjerem Pinlock a wizjerem kasku powstaje cienka warstwa powietrza, a silikonowa krawędź zapewnia dobrą szczelność. Różnica temperatur między wnętrzem a zewnętrzem robi się minimalna. Dzięki temu twój wizjer może pozostać zamknięty, nawet w chłodne i wilgotne dni.
Jak zamontować Pinlock?
Wiele nowych kasków jest teraz wyposażonych w Pinlock w zestawie. Jeśli nie, szybkę Pinlock zawsze możesz dokupić osobno. Najłatwiejszym sposobem jest najpierw usunięcie wizjera z kasku. Większość producentów kasków ma system szybkiego demontażu wizjera, więc ten krok jest zazwyczaj dość prosty.
- Wyjmij szybkę Pinlock z opakowania i sprawdź, po której stronie znajduje się silikonowa krawędź. Nie dotykaj tej krawędzi i nie kładź soczewki na niej, ponieważ jest bardzo wrażliwa.
- Podnieś krawędź wizjera i oprzyj jeden z boków na ciele, aby jak najbardziej wyprostować wizjer. Obie strony wizjera mają pin, w którym należy zamocować Pinlock.
- Najpierw zamocuj jedną stronę szybki w pin wizjera kasku, a następnie ostrożnie umieść w pinie drugą stronę – Pinlock będzie się wybrzuszać
- Przyciśnij szybkę Pinlock w kierunku wizjera i upewnij się, że dobrze do niego przylega.
Historia
Derek Arnold, angielski wynalazca, osobiście doświadczył problemu parujących wizjerów. Ponad dwadzieścia lat temu podczas wyścigu na torze TT w Assen (Holandia), zainspirował się, aby raz na zawsze rozwiązać ten problem. Zawodowi motocykliści używali wtedy oddzielnych warstw adhezyjnych na zewnętrznej stronie wizjera, aby utrzymać go w czystości i bez mgły.
Arnold zaczął rozwijać coś podobnego, ale dla wnętrza kasku. Ten koncept przekształcił się w system Pinlock, który znamy dzisiaj.
Obecnie Arnold współpracuje z prawie każdym producentem kasków, a świat motocykli nie wyobraża sobie życia bez tego systemu przeciwmgielnego. Warto również wspomnieć, że soczewki przeciwmgielne Pinlock są rozwijane i produkowane w Holandii, a następnie wysyłane na cały świat.
Zobacz też:
Unikaj ich! Błędy początkującego motocyklisty
Jak dbać o kurtkę motocyklową? Pamiętaj o tych 7 krokach
Motocykl do 10 tysięcy złotych. Najlepsze propozycje