23 patenty na rzecz dostępności w grach udostępnione za darmo
Electronic Arts (EA) ogłosiło udostępnienie 23 patentów związanych z technologiami poprawiającymi dostępność w grach. Jak donosi serwis Game Developer, oznacza to, że inni twórcy z branży mogą korzystać z tych technologii bez żadnych opłat. Decyzja ta wpisuje się w zobowiązanie EA z 2021 roku, by nie pozywać konkurencyjnych firm za wykorzystanie tych narzędzi.
Patenty obejmują między innymi technologie rozpoznawania mowy, uproszczone algorytmy przetwarzania głosu oraz możliwość tworzenia spersonalizowanych detektorów mowy. Dzięki tym rozwiązaniom deweloperzy mogą wprowadzać funkcje, które lepiej rozpoznają i odzwierciedlają w grze wiek, emocje, język czy styl mówienia graczy.
Technologia dla wrażliwych graczy
Wśród udostępnionych patentów znalazła się również wtyczka do Unreal Engine 5, zawierająca technologię analizy nadwrażliwości wzrokowej IRIS. Narzędzie to pozwala szybko identyfikować potencjalne problemy, które mogą wpływać na graczy z zaburzeniami widzenia lub układu nerwowego.
Kerry Hopkins, wiceprezes EA ds. globalnych, podkreśla, że udostępnienie tych patentów ma na celu zachęcenie branży do współpracy na rzecz tworzenia bardziej inkluzywnych gier poprzez eliminowanie barier dostępu.
Ping system jako przykład wcześniejszych działań
To nie pierwszy raz, gdy EA udostępnia swoje innowacje konkurencji. W przeszłości firma uczyniła wolnym od opłat system pingów znany z gry Apex Legends. System ten pozwala na komunikację między graczami bez konieczności korzystania z czatu głosowego, ułatwiając dzielenie się informacjami o lokalizacji czy strategii. Rozwiązanie to znalazło zastosowanie w innych popularnych grach, takich jak Call of Duty: Warzone czy Fortnite.
EA rozwija działania na rzecz inkluzywności
EA zapowiada, że udostępnienie patentów to dopiero początek działań na rzecz dostępności w grach. Firma planuje organizować warsztaty z projektowania inkluzywnych gier oraz rozwijać swoje możliwości testowania nowych rozwiązań.
Udostępnienie technologii dostępności pokazuje, że EA nie tylko rozwija swoje gry, ale również inspiruje branżę do wspólnego działania na rzecz bardziej inkluzyjnych doświadczeń dla graczy na całym świecie.