Facebook bez przerwy pracuje nad tym, aby odwrócić naszą uwagę od wszystkich innych portali. Zdecydowanie nie jest już miejscem, gdzie wchodzimy tylko po to, aby zobaczyć co dzieje się u naszych znajomych. Grupy na facebooku skutecznie zabiły fora internetowe, marketplace ładnie konkuruje z darmowym serwisem OLX. A więc nad czym jeszcze Mark Zuckerberg chce przejąć kontrolę?
Z przecieków wynika, że tym razem Facebook chce do swojej oferty dodać nową kartę, w której pojawią się wiadomości prosto od popularnych wydawców. Podobno Facebook przygotował na ten cel specjalny budżet, na opłaty za wyświetlanie treści w nowej karcie.
Czy Facebook doda kartę Wiadomości?
Pierwsze plotki na temat tego rozwiązania pojawiły się dzięki Wall Street Journal, a chwilę później zostały oficjalnie potwierdzone przez Facebooka na portalu Digital Trends. Jednak nie zostały podane żadne szczegóły dotyczące nowej zakładki.
Podobno nowa funkcja ma pojawić się na Facebooku już jesienią.
Facebook pracuje nad nową kartą „Wiadomości”
Podobno Facebook zwrócił się już do kilku wydawców takich jak: ABC News, The Washington Post, Bloomberg, czy Dow Jones. Oferując nawet do 3 milionów dolarów rocznie w zamian za publikowanie wiadomości. Nie ma jednak pewności, czy kwota ta to łączna kwota na całość zamówienia, czy indywidualna stawka dla każdego z wydawców. Facebook podobno daje im możliwość decydowania o tym, czy będą pojawiać się tam całe artykuły, czy jedynie ich zajawki.