More

    Instagram testuje nową funkcję – zobacz Story Highlights, które mogłeś przegapić

    Instagram wprowadza zmiany, które mają ułatwić użytkownikom dostęp do treści znajomych, na które wcześniej mogli nie zwrócić uwagi. Platforma należąca do Meta testuje nową funkcję – wyświetlanie nieobejrzanych Story Highlights na końcu paska Stories. To próba poprawy widoczności treści od znajomych w świecie pełnym Rolek i postów sponsorowanych.

    Nowa funkcja na pasku Stories

    Nowość została zauważona przez eksperta od mediów społecznościowych Ahmeda Ghanema. Meta potwierdziła testy, informując, że mała grupa użytkowników zobaczy nieobejrzane Story Highlights w ostatniej części paska Stories. „Stale pracujemy nad nowymi sposobami pomagającymi ludziom łączyć się poprzez Stories. Testujemy wyświetlanie niedawnych Highlights na końcu paska z małą grupą użytkowników” – powiedział rzecznik Meta.

    Funkcja obejmuje wyłącznie Story Highlights, czyli zapisane Stories, które użytkownicy dodają na swoje profile, a nie standardowe Stories, które znikają po 24 godzinach.

    Jak działa nowa funkcja?

    Unikalnym aspektem tej funkcji jest sposób, w jaki treści są wyświetlane. Nieobejrzane Highlights będą widoczne tylko po obejrzeniu wszystkich bieżących Stories w pasku. Oznacza to, że jeśli masz długą listę obserwowanych osób i rzadko docierasz do końca paska Stories, możesz nigdy nie zobaczyć tych Highlights. Meta podkreśla, że funkcja prezentuje Highlights z ostatniego tygodnia, co daje użytkownikom szansę na odświeżenie treści, które mogły zostać pominięte.

    Usprawnienia dla przepełnionego Instagrama

    Wprowadzenie nowej funkcji to reakcja na problemy związane z przepełnieniem platformy treściami reklamowymi i Rolkami. Wielu użytkowników zauważa, że oryginalne treści od znajomych stają się trudniejsze do znalezienia. Testowana funkcja ma na celu zapewnienie lepszej widoczności zapisanych Stories i przywrócenie większego znaczenia treści od znajomych i rodziny.

    Kiedy funkcja będzie dostępna?

    Obecnie funkcja jest testowana przez niewielką grupę użytkowników, a Meta nie ujawniła, kiedy (i czy w ogóle) zostanie wdrożona globalnie. Jednak podobne testy w przeszłości sugerują, że jeśli rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem, może wkrótce trafić do szerszego grona użytkowników.

    Nowe