Jak najczęściej korzystamy z telewizorów?

W związku z sytuacją pandemiczną w całym kraju wprowadzone zostały dodatkowe obostrzenia, co oznacza między innymi zamknięcie kin i teatrów. Częściej będziemy zatem sięgać po rozrywkę w domu. Współczesne telewizory to prawdziwe centra rozrywki. Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sounds, korzystając z nich, wciąż najczęściej sięgamy po tradycyjną telewizję. Popularne stają się jednak również serwisy streamingowe online, słuchanie muzyki czy gaming.

Wiele możliwości w smart TV

Współczesne telewizory z technologią smart i dostępem do internetu pozwalają korzystać z szerokiej gamy rozrywki. Wśród Polaków wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna telewizja. Warto jednak podkreślić, że najczęściej wybiera ją mniej niż połowa ankietowanych – 47%. Za nią uplasowały się inne sposoby korzystania z telewizora, w tym platformy streamingowe. Filmy, seriale czy programy dokumentalne ogląda za ich pośrednictwem 15% ankietowanych, Z serwisów video, takich jak YouTube, korzysta na telewizorze 12%. Blisko 8% wykorzystuje telewizor do słuchania muzyki, a prawie 6% do gamingu.

Współczesny telewizor to domowe centrum rozrywki. Dzięki możliwości połączenia z internetem i szerokiej gamie aplikacji, daje wiele możliwości. Wciąż pojawiają się na rynku nowe rozwiązania, które ułatwiają wykorzystanie potencjału nowoczesnych telewizorów. W gamingu jest to choćby aplikacja eForce NOW umożliwiająca grę w chmurze, bezpośrednio na telewizorze. W telewizorach Philips gwarantujemy też wysoką jakość dźwięku – zarówno poprzez soundbary, jak i wbudowane głośniki, rozwijane wspólnie z Bowers & Wilkins, firmą doskonale zananą melomanom. Dźwięk jest ważny podczas oglądania filmu, serialu, wydarzeń sportowych, a szczególności dla tych użytkowników, którzy wykorzystują telewizor do słuchania muzyki – stwierdza Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Rozrywka i informacje

Zarówno rozrywka, jak i chęć zdobycia najnowszych informacji to dwa główne powody, dla których korzystamy z telewizora. Każdą z tych dwóch opcji wskazało 79% ankietowanych. Dla ponad 23% telewizor to źródło inspiracji – zarówno telewizja, jak i serwisy streamingowe oraz video oferują szeroką gamę programów poradnikowych, związanych z kuchnią, aranżacją wnętrz czy modą. 18% stwierdziło natomiast, że włączony telewizor to remedium na uczucie samotności. 14% wskazało, że urządzenie pomaga im zająć dzieci – odsetek ten wzrasta do 41% wśród osób, które mają pociechy w wieku do 13 lat.

Zapewnienie dostępu do informacji i rozrywki to dwa cele, które od początku przyświecały producentom telewizorów. W związku z rozwojem nowoczesnych technologii zmienił się jednak sposób, w jaki możemy dostarczać je kupującym nasze urządzenia – podsumowuje Marcin Habzda z TP Vision.

O badaniu

Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

Źródło: Informacja prasowa

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne

Kompaktowe lampy LED Zhiyun Molus

Chińska marka właśnie wzbogaciła swoją ofertę o kolejną propozycję...

Co wpływa na ceny nieruchomości w Polsce w 2023 roku?

Ceny nieruchomości w Polsce to temat, który od dłuższego...

Obiektywy Irix Cine dostępne z mocowaniem Fujifilm X

Irix do tej pory nie obejmował swoim wsparciem aparaty...

Kursy walut na żywo – jak można śledzić aktualne wahania na giełdzie?

Interesujesz się rynkiem walutowym już od dłuższego czasu? A...

Nowe, bardzo stylowe lampy LED klasy premium od Hobolite

Polski rynek fotograficzny wzbogacił się właśnie o nową markę...

Canon EOS R1 w fazie prac. Co o nim wiemy?

Najnowsze doniesienia potwierdzają prawdziwość plotek na temat dalszego rozwoju...
0
Would love your thoughts, please comment.x