Pozycjonowanie stron internetowych to złożony i długotrwały proces. Najczęściej rozpoczyna się go od audytu, czyli szczegółowej analizy strony WWW, która ma zostać poddana pozycjonowaniu, tak by w efekcie zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych. Później przystępuje się do optymalizacji strony. To najważniejszy etap – modyfikowanie kodu oraz treści strony. To właśnie te czynności w dużej mierze odpowiadają za skuteczność pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron WWW. Dlaczego widoczność strony w TOP10 jest tak ważna?

Statystyki pokazują, że użytkownicy bardzo rzadko sprawdzają drugą stronę wyników wyszukiwania Google, zwykle interesuje ich pierwsza strona, a nawet tylko trzy pierwsze wyniki. Jeśli witryna znajduje się w tym przedziale, to daj jej to ogromną przewagę nad konkurencją. Jak więc uzyskać najwyższą pozycję w Google? W tym celu należy przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej. Pozycjonowanie wymaga optymalizacji, czyli czynności mających na celu wprowadzenie zmian w kodzie i treści witryny.

Optymalizacja kodu HTML

Podczas optymalizacji kodu źródłowego dokonywane są takie czynności, jak:

  • optymalizacja struktury witryny tak, aby była przyjazna SEO,
  • zadbanie o odpowiednie metatagi, opisy description, tytuły itp.,
  • poprawienie struktury nagłówków (znaczniki od h1 do h6),
  • sprawdzenie linków wewnętrznych.

Jeśli strona zostanie poprawnie zoptymalizowana pod kątem kodu, algorytmy Googla, wchodzące na stronę, będą jej bardziej przychylne. To z kolei przyczyni się do szybszych efektów pozycjonowania.

Optymalizacja treści, czyli SEO-copywriting

Dobra jakość treści jest niezbędna podczas procesu pozycjonowania. Dlatego tak ważne jest właściwe dobranie słów kluczowych i uwzględnienie ich, w odpowiedniej liczbie i miejscu w tekstach na poszczególnych podstronach. Najważniejsza zasada przy redagowaniu tekstów na stronie – pisanie pod użytkownika, a nie pod Google’a. Teksty mają być unikalne i wartościowe, tak by użytkownik przeczytał je z chęcią od początku do końca.

Treści na stronę można przygotować samodzielnie, ale z pewnością korzystniejszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania copywriterom, którzy dokładnie wiedzą, jakich słów, w jakiej liczbie użyć, by tekst nie wyglądał sztucznie, zaciekawił odbiorcę i w konsekwencji skłonił go do kupna towaru lub do nawiązania współpracy.

Podczas pozycjonowania stron WWW bardzo ważne jest, by dobrać optymalne i skuteczne metody działania ze szczególnym uwzględnieniem działań rekomendowanych przez Google. Po ich wdrożeniu należy obserwować efekty, a w razie potrzeby modyfikować strategię działania. Na końcu klientowi przekazywany jest raport z działań oraz osiągniętych wyników. Tak w dużym uproszczeniu wygląda proces pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron jest dość skomplikowanym procesem i wymaga objęcia strategii, pewnego planu, dzięki któremu klient otrzyma takie efekty, jakie zakładał na początku współpracy. Wszystkie czynności związane z SEO wymagają wiedzy i umiejętności, dlatego należy zadbać, aby powierzyć je specjalistom. Takie wsparcie otrzyma się tylko od sprawdzonej i godnej zaufania agencji SEO.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments