Stworzenie doskonałego logo nie trwa kilku minut. Jeżeli więc zdecydowałeś się na samodzielne jego stworzenie zadbaj o to by było naprawdę „z wysokiej półki”. Kiedy będziesz już u kresu wytrzymałości nie poddawaj się. Uwierz w siebie, w swoje możliwości, w swoją fantazję, pomysłowość i kreatywność. Pomyśl, że cały ten wysiłek włożony teraz w projektowanie logo zaprocentuje w przyszłości.
Musisz jednak pamiętać o kilku zasadach tworzenia naprawdę dobrych znaków firmowych.
- Pamiętaj, że im logo jest prostsze, tym lepsze. Bardziej czytelne szybciej utkwi w pamięci potencjalnego przyszłego klienta. Zwróć uwagę, że nawet firmy, które istnieją już całe lata na rynku, starają się upraszczać swoje logo.
- Pamiętaj o odpowiednim doborze kolorów. Postaraj się, by nie było ich zbyt wiele i by kolory były stonowane (wskazówki dotyczące koloru podajemy na dole artykułu).
- Jeśli w Twoje logo ma być „wpleciony” napis, to niech jest on wyraźny i nie za mały (czytelny!).
- Jak już wspomnieliśmy – projektowanie logo nie jest kwestią pięciu minut – wymaga skupienia i sporego zaangażowania z Twojej strony.
- Przeglądasz od jakiegoś czasu loga innych marek i chcesz zaczerpnąć inspiracji? Okej, pod warunkiem, że będzie to tylko inspiracja i że nikt nie doszuka się w Twoim logo kopii… bo będziesz miał kłopoty.
Jeżeli potrzebujesz dobrego logo dla swojej firmy zleć jego zaprojektowanie na portalu zlapgrafika.pl
Wskazówki dotyczące odbioru kolorów:
- zielony – spokój, zaufanie, nadzieja, szczerość.
- czerwony – pasja, miłość, intensywność.
- czarny – luksus.
- żółty – świeżość, energia, radość, życie.
- niebieski – komfort, zaufanie, zrozumienie, pewność siebie.
- różowy – miłość, kobiecość, romantyzm.
- fioletowy – szyk.
- pomarańczowy – kreatywność, entuzjazm.
- brązowy – niezawodność, rzetelność.
Możesz wierzyć lub nie, ale odpowiedni dobór kolorów dla logo Twojej firmy (a co za tym idzie, dla wizytówek, ulotek, broszur, pomieszczeń biurowych, parkingów, a nawet firmowych ubrań) ma znaczenie. Ogromne. Pomyśl o tym, kiedy zaczniesz tworzyć logo dla swojej firmy – co chcesz przekazać tym prostym „obrazkiem” swojemu przyszłego kontrahentowi czy klientowi?