Jak zacząć przygodę z jogą?

Joga to rodzaj aktywności, który cieszy się coraz większą popularnością. Wpływ na to mają z pewnością zalety płynące z regularnej praktyki jogi. Należą do nich poprawa kondycji, modelowanie sylwetki, czy ogólny pozytywny wpływ na zdrowie. Dziś opowiem Wam o tym, jak rozpocząć swoją przygodę z jogą.

Moja jogowa historia zaczęła się całkiem niedawno. W zeszłym roku szukając dobrej metody na rozciągnięcie przykurczonych mięśni, trafiłam na fajny program dla początkujących. Wcześniej nie miałam styczności z takim rodzajem aktywności fizycznej. Zawsze wybierałam siłownię albo bieganie. W jodze najbardziej spodobało mi się to, że była to świetna metoda na chwilę relaksu.

Joga – od czego zacząć?

W zależności od Twoich preferencji możesz wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwsza z nich to znalezienie treningu online, który będzie można bez stresu wykonać z domu. Ma to swoje zalety. Między innymi możemy na spokojnie się wyciszyć i skupić na wykonaniu każdej pozycji. Druga metoda to wybór zajęć stacjonarnych, gdzie będziemy mogli ćwiczyć pod okiem doświadczonego prowadzącego, który pomoże korygować błędy.

Czy warto od razu zrobić specjalne zakupy? Moim zdaniem na pierwsze zajęcia zupełnie nie powinniśmy się tym przejmować. W końcu, po co kupować drogą matę do jogi, jeśli taki rodzaj aktywności może nam się nie spodobać. Jeśli jednak upewnicie się, że joga jest dla Was, to zakup maty będzie istotnym elementem przygotowania do kolejnych treningów.

Jak wybrać matę i strój do jogi?

Mata musi zapewniać dobrą przyczepność, abyśmy nie ślizgali się podczas ćwiczeń. Dobrze, jeśli mata będzie dłuższa niż nasz wzrost. Jeśli chodzi o jej grubość, to każdy powinien dobrać ją do swoich preferencji. Na rynku dostępne są cienkie maty od 2 do 3 mm. Mogą jednak okazać się zbyt twarde. Grubsze maty mają na przykład 6 mm. Grubość maty będzie przekładać się jednak na jej ciężar. Dlatego, jeśli chcecie chodzić na zajęcia z jogi, weźcie to pod uwagę.

Wybierając strój do jogi, warto postawić na wygodne ubrania, które nie będą ograniczać ruchów. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się dopasowane legginsy lub krótkie spodenki. Szerokie spodnie mogą utrudnić kontrolę poprawności ruchów. Jeśli chodzi o bluzkę, to również powinna ona przylegać do ciała. Dzięki temu nie będziemy musieli przejmować się, czy podczas wykonywania pozycji nie podwinie się lub czegoś nie odsłoni.

Ostatnim elementem, który może pomóc w wykonywaniu treningu jogi, są akcesoria. Ja korzystam z pasków, które pomagają mi lepiej się rozciągnąć. Wykorzystuje też klocek piankowy, który często staje się dla mnie dodatkowym wsparciem.

Poza tym potrzebujecie tylko dobrego nastawienia i jeśli chcecie zobaczyć efekty – regularności. 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments