Kat DeLorean, córka Johna Z. DeLoreana, twórcy ikonicznego samochodu sportowego, który zdobył sławę dzięki filmowi „Powrót do przyszłości”, marzy o stworzeniu nowoczesnej wersji tego pojazdu. Niestety, napotyka problem prawny – prawa do marki należą do firmy DeLorean Motor Company z Teksasu, która odrzuciła jej pomysł na samochód, zaprojektowany przez hiszpańskiego projektanta, Ángela Guerrę.
Kat DeLorean: Między marzeniami a rzeczywistością
Kat DeLorean przez lata miała trudną relację z dziedzictwem swojego ojca. Samochód DeLorean DMC-12 stał się dla niej symbolem upadku jej rodziny. Jednak izolacja związana z pandemią COVID-19 i zmęczenie pracą zdalną spowodowały, że Kat zaczęła szukać sposobów na odzyskanie dziedzictwa swojego ojca i rozpoczęła planowanie programu edukacyjnego dla inżynierów, który miałby być finansowany ze sprzedaży nowego modelu DeLoreana.

Odrodzenie marki DeLorean
Gdy Teksaska firma ogłosiła, że wkrótce ujawni nowego DeLoreana, Kat zdecydowała się promować design Guerrę, publikując go na Instagramie. Pomysł Kat na DeLorean Next Generation miał być realizowany bez celów komercyjnych – firma miała być „firmą wspierającą marzenia”, finansowaną ze sprzedaży samochodów. Jednak DeLorean Motor Company z Teksasu szybko zareagowała, wysyłając jej nakaz zaprzestania używania nazwiska DeLorean w związku z produkcją samochodów.
Wyścig z czasem i prawem
Przygotowania do prototypu JZD, który miał zostać zaprezentowany na targach w Detroit, okazały się zbyt ambitne. Kat zdecydowała, że prezentacja prototypu odbędzie się dopiero w 100. rocznicę urodzin jej ojca, w 2025 roku. W międzyczasie planuje zbudować model z gliny oraz rozpocząć produkcję limitowanej serii 42 spersonalizowanych samochodów, których dochód wesprze program edukacyjny.