More

    Kurs SEO czy szkolenie SEO – co wybrać?

    Wyszukiwarki internetowe od wielu lat stanowią istotne źródło pozyskiwania klientów w wielu branżach. Coraz więcej przedsiębiorców docenia je nie tylko z powodu oferowania przez nie skutecznej reklamy płatnej, ale też chce wykorzystać ich potencjał wynikający z naturalnych wyników wyszukiwania. Jak jednak zabrać się za pozycjonowanie strony internetowej? Zacząć od kursu SEO, a może szkolenia SEO?

    Czym jest SEO?

    Skrót SEO pochodzi od angielskiego terminu Search Engine Optimization i oznacza optymalizację na potrzeby wyszukiwarek internetowych. Pod terminem tym kryje się cały szereg działań i technik marketingowych, które pozwalają optymalizowanej (tudzież pozycjonowanie) stronie internetowej zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w danej wyszukiwarce. Z reguły wyszukiwarką tą w Polsce jest wyszukiwarka Google, która posiada blisko 95% udział w rynku wyszukiwarek. Drugą najpopularniejszą wyszukiwarką jest Bing od firmy Microsoft.

    Na SEO albo inaczej pozycjonowanie, składa się zarówno optymalizacja wykonania i działania strony internetowej, jak i jej promocja w sieci Internet poprzez tzw. link-building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do witryny. Zasady pozycjonowania stron internetowych nie są jednak nigdzie spisane, co więcej, zmieniają się bardzo często i ewoluują. Wielu przedsiębiorców decyduje się więc na ich poznanie w trakcie kursów SEO oraz szkoleń SEO.

    Oferta kursów i szkoleń SEO jest niezwykle bogata. Możemy samodzielnie szukać tego typu wydarzeń, ale znajdziemy je też w mediach społecznościowych oraz bazach szkoleń i kursów z pozycjonowania, np. na https://eventis.pl/szkolenia/seo. Zastanawiasz się jednak co wybrać? Szkolenie SEO, a może kurs SEO online? Podpowiadamy.

    Kurs SEO – dla kogo?

    Kursy SEO dostępne są przede wszystkim przez Internet. Uczestnik wykupując kurs SEO otrzymuje dostęp do platformy e-learningowej, na której dostępne są materiały szkoleniowe składające się na kurs. Mogą to być zarówno prezentacje multimedialne, artykuły, jak i nagrania video. Do kursu dołączone są również często używane formatki rozmaitych dokumentów, które są przydatne w codziennej pracy specjalisty ds. SEO.

    Do największych zalet kursu SEO online należą między innymi:

    • elastyczność – to uczestnik decyduje, gdzie i kiedy realizuje poszczególne partie materiału składające się na kurs. Może również dostosować tempo kursu do własnych możliwości czasowych, a także wielokrotnie wracać do danej partii materiału.
    • cena – większość kursów SEO realizowanych online jest istotnie tańsza od klasycznych szkoleń SEO. Wynika to z faktu, że organizator kursu pozycjonowania stron internetowych realizowanego online nie musi wynajmować sali szkoleniowej, zapewniać sprzętu do prowadzenia prezentacji czy wyżywienia dla uczestników. Sprawia to, że cena kursu SEO może być niezwykle atrakcyjna w porównaniu do szkoleń tradycyjnych.
    • dostępność – o ile szkolenia SEO znajdziemy głównie w największych polskich miastach, o tyle internetowy kurs SEO możemy zrealizować bez względu na to, gdzie pracujemy czy mieszkamy. Nie wiąże się z nim konieczność dojazdów, rezerwacji noclegów itp.

    Jak każda rzecz kursy SEO online mają jednak również mankamenty. Do najczęściej wymienianych należą konieczność stałego aktualizowania ich treści – kursy nie aktualizowane wystarczająco często potrafią przekazywać wiedzę, która nie jest najświeższej daty. Jak już było wcześniej powiedziane, zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych zachodzą niezwykle często, dlatego kurs SEO online powinien być aktualizowany niemalże każdego miesiąca. Nie zawsze ma to miejsce, zwłaszcza w przypadku darmowych, bezpłatnych kursów SEO.

    Kolejnym ograniczeniem kursów SEO online jest brak bezpośredniego kontaktu z autorem czy też brak prowadzącego kurs. W chwilach, gdy natrafiamy na trudniejsze kwestie bądź specyficzne dla naszej sytuacji jesteśmy zdani głównie na własne siły. I chociaż kursy SEO wybierane są głównie przez osoby początkujące, to właśnie w ich przypadku nie zawsze jest to najlepszy wybór.

    Szkolenia SEO – kiedy warto?

    Zupełnie inną kategorię stanowią szkolenia SEO – zarówno te stacjonarne, realizowane w sali szkoleniowej, jak i szkolenia SEO online – realizowane na żywo poprzez programy do wideokonferencji. Ich niepodważalną zaletą jest możliwość zadawania pytań, uczestniczenia w dyskusji, wzięcia udziału w ćwiczeniach grupowych itp. Jeśli więc natrafiamy na trudniejszą kwestię zawsze możemy liczyć na pomoc prowadzącego czy trenera, który często dostępny jest również do indywidualnych konsultacji nawet po szkoleniu.

    Możliwość dzielenia się doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia SEO to kolejny powód, żeby wybrać szkolenia, a nie kursy. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się o praktyczne doświadczenie, często zbierane przez wiele lat. Możliwość poznania tych doświadczeń, uczenia się z doświadczeń innych uczestników okazuje się często nieoceniona.

    Szkolenia SEO to wreszcie okazja do networkingu. Po szkoleniu SEO zostaje nam nie tylko wiedza i umiejętności, ale też kontakty branżowe, które pozwalają na bieżąco podpytywać kolegów po fachu o trendy czy nowinki w pozycjonowaniu stron. Specjaliści ds. SEO to zresztą branża chętnie dzieląca się wiedzą, gdyż odkrywanie tajników pozycjonowania wymaga wielu prób i błędów, testów i doświadczeń. Wykonanie ich całkowicie samodzielnie nie jest możliwe, dlatego specjaliści ds. SEO chętnie uczestniczą w rozmaitych konferencjach, szkoleniach, kursach, warsztatach i tzw. bootcampach poświęconych SEO.

    Artykuł powstał we współpracy z firmą eventis.pl

    Nowe