Mercedes zdejmuje maskę nowego AMG GT R

Mercedes-AMG przetrzymał nas w niepewności odnośnie modelu GT R, okazuje się jednak, że warto było czekać. Inżynierzy z Affalterbach jeszcze mocniej „odchudzili” super-samochód ,a 4-litrowemu V8 BiTurbo dodali jeszcze więcej mocy. „R-ka” zobowiązuje – auto piekielnie szybkie, jeszcze szybsze…a naszym zdaniem, również przepiękne.

fot. motor1
fot. motor1.com

Pomówmy o liczbach. AMG GT R waży 1,554 kg, czyli jest 90 kg lżejszy od wersji S. Konkurent dla 911 i R8 osiąga 577 KM i 699 Nm momentu obrotowego. Modernizacja zapewniła mu dodatkowe 74 koni i 37 kilogramów przewagi nad wersją „S”.

Moc jest w dalszym ciągu dostarczana na tylną oś, poprzez podwójne sprzęgło i 7-stopniową skrzynie biegów, ale ta została zoptymalizowana pod wersję R. Pierwszy bieg ma teraz większe przełożenie, aby umożliwić lepsze przyspieszenie.

Auto osiąga sprint do 100 km/h w 3,5 sekundy, co jest 0,2 sekundy lepszym wynikiem niż w wersji S. Posiada również nieco wyższą prędkość maksymalną, która wzrosła o 10 km/h do 318 km/h.

fot. motor1.com
fot. motor1.com

„AMG green hell magno” – oto nazwa stylistyczna nowego projektu. Błotnikom węglowym dodano 1,8 cala szerokości, ulepszone wloty powietrza do lepszego chłodzenia doładowania i wielkie „skrzydło na plecach”, zapewniające zwiększoną siłę docisku tylnej osi. Podwozie zostało całkowicie zmienione i korzysta z aktywnej aerodynamiki. Nowy układ wydechowy, którego celem jest dostarczenie kierowcy wrażenia wyścigowego samochodowego, jest też około 5,9 kg lżejszy niż ten zamontowany w wersji S.

fot. motor1.com
fot. motor1.com

W standardzie można będzie znaleźć elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi, a także korzystać ze zmiennego charakteru sterowania w oparciu o prędkość samochodu. Opcjonalny, kompozytowy, ceramiczny układ hamulcowy będzie dostępny za dodatkową opłatą i odetnie kolejne 16,7 kg. Fotele AMG wykończone skórą nappa i dinamica z mikrofibry, a opcjonalnie można dołożyć żółte pasy bezpieczeństwa. Zestaw wskaźników wykończonych lakierem Piano Black i specjalnych kontrolek, zawierających przyciski sterujące trakcją – dziewięć ustawień do wyboru.

Debiutujący na Goodwood Festival of Speed Mercedes-AMG GT R, pojawi się prawdopodobnie w połowie 2017 roku. Szczegółowe informacje na temat cen nie są jeszcze dostępne.

Źródło: motor1.com

fot. motor1.com
fot. motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne

Obiektywy Irix Cine dostępne z mocowaniem Fujifilm X

Irix do tej pory nie obejmował swoim wsparciem aparaty...

Kursy walut na żywo – jak można śledzić aktualne wahania na giełdzie?

Interesujesz się rynkiem walutowym już od dłuższego czasu? A...

Nowe, bardzo stylowe lampy LED klasy premium od Hobolite

Polski rynek fotograficzny wzbogacił się właśnie o nową markę...

Canon EOS R1 w fazie prac. Co o nim wiemy?

Najnowsze doniesienia potwierdzają prawdziwość plotek na temat dalszego rozwoju...

Sony ZV-E1 – czy vlogerzy znajdą tu coś dla siebie?

Jak podają najnowsze plotki, jeszcze w tym miesiącu powinniśmy...

OpenAI wprowadza GPT-4 – jak uzyskać do niego dostęp?

Gigant sztucznej inteligencji, OpenAI, wypuścił w środę swój najnowszy...
Poprzedni artykuł
Następny artykuł
0
Would love your thoughts, please comment.x