More

    Meta przywraca rozpoznawanie twarzy z nowymi funkcjami bezpieczeństwa na Facebooku i Instagramie

    Meta przywraca technologię rozpoznawania twarzy na Facebooku i Instagramie, tym razem w celu walki z oszustwami oraz ułatwienia odzyskiwania dostępu do kont użytkowników. To powrót do tej technologii po ponad trzech latach od zamknięcia systemu „rozpoznawania twarzy” na Facebooku, który został wyłączony z powodu szerokiej krytyki.

    Walka z oszustwami i fałszywymi reklamami

    Meta rozpocznie testy funkcji rozpoznawania twarzy, aby zapobiegać oszukańczym reklamom wykorzystującym wizerunki celebrytów i postaci publicznych. Nowa technologia będzie porównywać zdjęcia z reklam z profilami na Facebooku i Instagramie, aby zidentyfikować potencjalne oszustwa. Jeśli system potwierdzi zgodność wizerunku z profilem osoby publicznej, reklama zostanie zablokowana.

    Nowe narzędzie jest już testowane na małej grupie celebrytów, a w najbliższych tygodniach Meta planuje automatycznie wdrażać je dla większej liczby osób. Użytkownicy mają jednak możliwość rezygnacji z tej ochrony.

    Ułatwienie odzyskiwania dostępu do kont

    Meta pracuje także nad nowym rozwiązaniem wspierającym odzyskiwanie dostępu do kont. W przypadku zablokowania konta, użytkownicy będą mogli wysłać video selfie, które zostanie porównane z ich zdjęciem profilowym. Dzięki temu, Meta zidentyfikuje właściciela konta i pomoże w odzyskaniu dostępu.

    Nowa funkcja ma również pomóc w przypadkach, kiedy konto zostało przejęte przez hakerów. Choć narzędzie nie będzie pomocne dla wszystkich – na przykład stron biznesowych bez zdjęć profilowych – Meta uważa, że znacząco utrudni ono oszustom przejęcie kont.

    Ochrona prywatności i ograniczenia geograficzne

    Meta podkreśla, że wszystkie dane biometryczne zebrane w ramach tych funkcji będą natychmiast usuwane po porównaniu, a systemy nie będą wykorzystywane do innych celów. Choć opcje te są dobrowolne, osoby publiczne będą musiały samodzielnie zrezygnować z ochrony przed fałszywymi reklamami.

    Nowa technologia nie zostanie na razie wprowadzona w stanach Illinois i Teksas, gdzie Meta mierzy się z pozwami dotyczącymi wcześniejszego użycia tej technologii. Firma zapłaciła już miliardy dolarów w ramach ugód. Meta planuje wdrożyć narzędzia globalnie do 2025 roku.

    Znając Meta i ich „poszanowanie prywatności“, mam pewne obawy, czy stosowanie przez nich biometrii jest dla nas dobrym pomysłem.

    Nowe