More

    Meta wprowadza Community Notes na Facebooku, Instagramie i Threads

    Meta ogłosiła rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń do programu Community Notes, który będzie dostępny na Facebooku, Instagramie i Threads. Nowa funkcja, inspirowana rozwiązaniem znanym z platformy X (dawniej Twitter), ma zastąpić dotychczasowy program weryfikacji faktów przez strony trzecie. Celem Community Notes jest umożliwienie użytkownikom dodawania kontekstu do potencjalnie wprowadzających w błąd postów.

    Jak działa Community Notes?

    Community Notes pozwolą użytkownikom na ocenianie treści w celu dodania do nich dodatkowych informacji, jeśli uznają, że posty są mylące lub wymagają uzupełnienia. Każda notatka musi mieścić się w limicie 500 znaków i zawierać link do wiarygodnego źródła.

    Aby notatka została opublikowana, musi uzyskać pozytywne oceny od użytkowników reprezentujących różne perspektywy. Meta podkreśla, że notatki nie będą dodawane, jeśli brak jest konsensusu co do ich przydatności lub gdy zostaną uznane za nieprzydatne.

    Notatki będą tworzone i oceniane wyłącznie przez społeczność użytkowników, a nie przez samą firmę. Wszystkie muszą jednak spełniać standardy społeczności Meta.

    Jak dołączyć do programu?

    Obecnie rejestracja do programu jest otwarta wyłącznie dla użytkowników z USA. Aby zostać współtwórcą Community Notes, trzeba spełniać kilka warunków:

    • mieć ukończone 18 lat,
    • posiadać konto starsze niż sześć miesięcy i w dobrym stanie,
    • mieć zweryfikowany numer telefonu lub korzystać z uwierzytelniania dwuetapowego.

    Meta planuje stopniowe wprowadzanie tej funkcji w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych miesięcy, jednak nie podała jeszcze daty rozszerzenia jej na inne kraje.

    Dlaczego Meta zmienia podejście?

    Decyzja o przejściu z weryfikacji faktów przez strony trzecie na Community Notes wywołała mieszane reakcje. Niektórzy interpretują ten krok jako przygotowanie się do powrotu Donalda Trumpa na scenę polityczną i bardziej liberalne podejście do wolności słowa online.

    Mark Zuckerberg, CEO Meta, wideo ogłaszającym zmiany, stwierdził, że zewnętrzni weryfikatorzy faktów byli „zbyt politycznie stronniczy” i „niszczyli zaufanie, zamiast je budować”.

    Meta zapowiada, że będzie transparentna w kwestii, w jaki sposób różne punkty widzenia wpływają na notatki wyświetlane w aplikacjach. Firma pracuje również nad najlepszym sposobem udostępniania tych informacji użytkownikom.

    Najnowsze