Na czym polega segmentacja rynku i dlaczego jej stosowanie jest tak ważne dla Twojego biznesu?

Musisz wiedzieć, że nawet największe korporacje nie są w stanie osiągnąć sukcesu w biznesie bez stosowania segmentacji rynku. Czym jest zatem segmentacja rynku i dlaczego warto kierować produkty i usługi do konkretnych odbiorców?

Poznaj historię konkretnego produktu, który osiągnął sukces dzięki stosowaniu segmentacji rynku

Gdy firma Procter & Gamble wprowadzała na rynek nowość w postaci pasty wybielającej Crest Whitestrips obrała za główny cel sprzedażowy konkretny segment rynku. Należały do niej kobiety planujące ślub oraz mężczyźni homoseksualni, którzy intensywnie dbają i swój wizerunek. Firma zdecydowała się zatem na kampanię do osób, które w ich ocenie charakteryzują się największą siłą nabywczą nowego produktu. Szybko okazało się, że sprzedaż produktu spełniła śmiałe oczekiwania producentów, a dalszą konsekwencją było kierowanie go do kolejnych segmentów rynku.

Dlaczego czasem mniej znaczy więcej?

Dobrze określona grupa odbiorców pozwala na zbudowanie bardziej spersonalizowanej komunikacji marketingowej, a konsumenci doceniają indywidualne komunikaty. W efekcie nasz przekaz wiąże się z większymi emocjami, a także odpowiada on na konkretne potrzeby ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Segmentacja rynku pozwala zatem na lepszą i efektywniejszą komunikację z potencjalnymi nabywcami, a to przekłada się na sprzedaż.

Nie możesz pominąć segmentacji rynku w swoich działaniach reklamowych

Ludzie uwielbiają konkrety i pragną skutecznego rozwiązania swoich problemów. Musisz również wiedzieć, że tylko nieliczne korporacje kierują swoje produkty do wszystkich segmentów rynku. Dobrym tego przykładem może być Coca-Cola bądź Microsoft. Jednak to segmentacja rynku determinuje sukces wielu rozwijających się marek i start-upów. 

Jak zatem wybrać odpowiedni segment rynku?

Do najważniejszych kryteriów wyodrębniających konkretne segmenty rynku należy: segmentacja geograficzna, segmentacja demograficzna, segmentacja psychograficzna oraz segmentacja behawioralna. Aby wyodrębnić konkretne segmenty rynku, musimy określić wyróżniające cechy potencjalnych odbiorców, które pozwolą precyzyjniej określić grupę o największej sile nabywczej.

Przykładowo: Marketing lokalny bazuje na segmentacji geograficznej. Jesteś producentem lokalnych przysmaków? Podkreśl w swojej komunikacji cechy nawiązujące do konkretnego obszaru geograficznego bądź miejscowości. Oferujesz usługi na terenie województwa świętokrzyskiego? Skup się na kanałach lokalnych. Nie ma sensu kierować komunikatów marketingowych w mediach ogólnopolskich.

Uważaj na pułapki wynikające z nadawania etykiet konkretnym segmentom

Nawet jeśli ściśle określisz swoją grupę docelową poprzez zdefiniowanie jej wieku, płci, miejsca zamieszkania oraz zainteresowań, możesz popaść w pułapkę uogólniania. Aby dotrzeć precyzyjnie do swoich potencjalnych Klientów musisz szukać konkretnych wyróżników. Im lepiej zdefiniowany segment rynku, tym większy sukces Twojej komunikacji marketingowej. 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne

Trdeviz Opinie: Pięć kluczowych zalet handlu na tej doskonałej platformie

Handel finansowy online stał się popularnym sposobem zarabiania pieniędzy...

Finartmedia Opinie: Handel z najlepszym brokerem Forex

Złożoność handlu na rynku Forex czyni go bardzo interesującym....

Dlaczego iPhone jest lepszy od innych smartfonów?

Zapewne patrząc na ceny smartfonów, zauważyliście, że niektóre marki...

Co zrobić ze zbitym wyświetlaczem telefonu?

Niestety wypadki chodzą po ludziach. Równie często stwierdzenie to...

Zalety iPhone – czy warto go kupić?

Jeśli trafiłeś na nasz artykuł, to zapewne zastanawiasz się,...
0
Would love your thoughts, please comment.x