Na czym polega segmentacja rynku i dlaczego jej stosowanie jest tak ważne dla Twojego biznesu?

Musisz wiedzieć, że nawet największe korporacje nie są w stanie osiągnąć sukcesu w biznesie bez stosowania segmentacji rynku. Czym jest zatem segmentacja rynku i dlaczego warto kierować produkty i usługi do konkretnych odbiorców?

Poznaj historię konkretnego produktu, który osiągnął sukces dzięki stosowaniu segmentacji rynku

Gdy firma Procter & Gamble wprowadzała na rynek nowość w postaci pasty wybielającej Crest Whitestrips obrała za główny cel sprzedażowy konkretny segment rynku. Należały do niej kobiety planujące ślub oraz mężczyźni homoseksualni, którzy intensywnie dbają i swój wizerunek. Firma zdecydowała się zatem na kampanię do osób, które w ich ocenie charakteryzują się największą siłą nabywczą nowego produktu. Szybko okazało się, że sprzedaż produktu spełniła śmiałe oczekiwania producentów, a dalszą konsekwencją było kierowanie go do kolejnych segmentów rynku.

Dlaczego czasem mniej znaczy więcej?

Dobrze określona grupa odbiorców pozwala na zbudowanie bardziej spersonalizowanej komunikacji marketingowej, a konsumenci doceniają indywidualne komunikaty. W efekcie nasz przekaz wiąże się z większymi emocjami, a także odpowiada on na konkretne potrzeby ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Segmentacja rynku pozwala zatem na lepszą i efektywniejszą komunikację z potencjalnymi nabywcami, a to przekłada się na sprzedaż.

Nie możesz pominąć segmentacji rynku w swoich działaniach reklamowych

Ludzie uwielbiają konkrety i pragną skutecznego rozwiązania swoich problemów. Musisz również wiedzieć, że tylko nieliczne korporacje kierują swoje produkty do wszystkich segmentów rynku. Dobrym tego przykładem może być Coca-Cola bądź Microsoft. Jednak to segmentacja rynku determinuje sukces wielu rozwijających się marek i start-upów. 

Jak zatem wybrać odpowiedni segment rynku?

Do najważniejszych kryteriów wyodrębniających konkretne segmenty rynku należy: segmentacja geograficzna, segmentacja demograficzna, segmentacja psychograficzna oraz segmentacja behawioralna. Aby wyodrębnić konkretne segmenty rynku, musimy określić wyróżniające cechy potencjalnych odbiorców, które pozwolą precyzyjniej określić grupę o największej sile nabywczej.

Przykładowo: Marketing lokalny bazuje na segmentacji geograficznej. Jesteś producentem lokalnych przysmaków? Podkreśl w swojej komunikacji cechy nawiązujące do konkretnego obszaru geograficznego bądź miejscowości. Oferujesz usługi na terenie województwa świętokrzyskiego? Skup się na kanałach lokalnych. Nie ma sensu kierować komunikatów marketingowych w mediach ogólnopolskich.

Uważaj na pułapki wynikające z nadawania etykiet konkretnym segmentom

Nawet jeśli ściśle określisz swoją grupę docelową poprzez zdefiniowanie jej wieku, płci, miejsca zamieszkania oraz zainteresowań, możesz popaść w pułapkę uogólniania. Aby dotrzeć precyzyjnie do swoich potencjalnych Klientów musisz szukać konkretnych wyróżników. Im lepiej zdefiniowany segment rynku, tym większy sukces Twojej komunikacji marketingowej. 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne

Przestrzeń naładowana technologią: Kreatywna inicjatywa Techie’s Space

Polska firma informatyczna Codete postawiła sobie ambitny cel -...

Niezbędne akcesoria do plotera drukująco-tnącego

Plotery drukująco-tnące to wszechstronne urządzenia, które umożliwiają zarówno drukowanie,...

Kilka faktów o bonusach i graniu w kasynach

Poznaj kilka faktów o kasynach online, o których nigdy...

Jakie elementy powinna posiadać najlepsza strona internetowa?

Najlepsza strona internetowa to taka, która jest optymalnie użyteczna...

Nowe trendy w systemach kontroli dostępu

Sektor bezpieczeństwa stopniowo przechodzi na szerszą gamę produktów i...
0
Would love your thoughts, please comment.x