RTM, czyli z angielskiego Real Time Marketing to nic innego jak marketing czasu rzeczywistego. Jest to szybka reakcja na bieżące wydarzenia społeczne, polityczne i kulturowe. Szczególnie często ten rodzaj marketingu możemy spotkać w Social Mediach w postaci graficznej. RTM cechuje się też trafnością, o której w przypadku nowej akcji marki Frugo nie możemy powiedzieć.
Koszty RTM są stosunkowo niskie, ale odpowiednio dobrane działania bardzo szybko rozpowszechniają się w internecie. Real Time Marketing potrafi wygenerować niesamowite statystyki dla postu. Z pewnością kojarzycie chociażby akcje dotyczące pierwszej okładki Polskiego Vouge, którą wiele marek przerobiło na swoje potrzeby. Trzeba przyznać, że wiele z tych kreacji przyniosło bardzo pozytywne skutki. Czy podobnie będzie w przypadku marki FRUGO?
Nietrafny RTM marki Frugo
Dość głośno zrobiło się w internecie po opublikowaniu nowego „logo” sieradzkiego szpitala. Na twitterze pojawiło się wiele zdjęć z komentarzami wskazującymi na nietrafiony strzał. Przyglądając się dokładnie temu jak wygląda nowe oznaczenie SORu, większość osób wskazało na to, że wykres pokazuje EKG pacjenta, którego serce przestało bić. W odpowiedzi na to marka Frugo przygotowała swoje logo z odwróconym wykresem, który miał wskazywać na „reanimację”. W opisie znalazła się też informacja o tym, że produkt marki „potrafi tchnąć nową energię”.
Zabawa miała być fajna, a post miał się bardzo szybko roznieść po internecie. Ciekawa jestem jednak, czy marka ma świadomość tego co tak naprawdę zaprezentowała na swojej grafice. Warto pamiętać o tym, że wydruk generowany z maszyny EKG zapisuje się odwrotnie tj. od prawej do lewej. Dlatego ten umieszczony na SORze wskazuje pozytywny wynik badania. Ten wykonany przez markę Frugo wskazuje na słabe zakończenie. 🙂