Google zdecydował się wycofać produkty Fitbit z rynku w wielu krajach, co budzi pytania o przyszłość tej marki. W 2023 roku wprowadzono jedynie jeden nowy produkt Fitbit, co wskazuje na znaczącą zmianę strategii firmy.
Czy to koniec popularnych trackerów fitness od Google?
Google wycofuje Fitbit – zmiana strategii czy koniec ery?
Pomimo obietnic udostępnienia produktów Fitbit szerszej grupie odbiorców, Google znacząco ograniczył ich dostępność. Z oficjalnych stron wsparcia wynika, że nie są one już sprzedawane w 11 krajach UE oraz w wybranych lokalizacjach Azji i Ameryki Łacińskiej. Czy może to oznaczać, że gigant technologiczny odchodzi od marki Fitbit na rzecz innych projektów?
Czy pojawią się nowe produkty Fitbit?
W ostatnim czasie na rynek trafił tylko jeden nowy model – Fitbit Charge 6. Kontrastuje to z poprzednimi latami, gdy Google wprowadził na rynek kilka nowości. Obserwatorzy rynku spekulują, że może to świadczyć o zmianie kierunku w strategii produktowej Google lub o skupieniu się na wybranych regionach świata.
Alternatywy na rynku i przyszłość Fitbit
Chociaż przyszłość marki Fitbit jest niepewna, rynek wearable oferuje wiele innych wysokiej jakości urządzeń do monitorowania aktywności. Czy Fitbit utrzyma swoją pozycję, czy też zostanie wchłonięty przez inne plany produktowe Google?