Pokrewne dusze – Alfa Romeo i polscy artyści

Jak w zupełnie nowy sposób opowiedzieć Wam o samochodach, które zrodziły się z czystej pasji? Jak opowiedzieć o emocjach, które wzbudzają? Jak wreszcie pozwolić Wam poczuć te emocje i zrozumieć, z myślą o kim powstały Alfa Romeo Giulia i Stelvio?

Przed takimi pytaniami stanęła Alfa Romeo, firma z ponad 100-letnią historią, legenda motoryzacji, która podbiła serca miłośników marki nie tylko ponadczasowym pięknem swoich aut, ale też ciągłym dynamicznym rozwojem i dążeniem do dostarczania kierowcom niezrównanej przyjemności z jazdy. A ponieważ ludzie tworzący tę markę sami siebie postrzegają jako artystów, mówiąc, że samochody tworzą, a nie po prostu produkują, to kto mógłby lepiej ich zrozumieć niż inni artyści? Tak właśnie pomyśleli przedstawiciele Alfy Romeo i aby opowiedzieć o emocjach stojących za powstaniem Giulii i Stelvio, postanowili stworzyć pierwszą lokalną kampanię wizerunkową, do której zaprosili dwoje wyjątkowych polskich artystów: Zuzę Krajewską i Oskara Ziętę.

 

Kim są bohaterowie kampanii „Powered by emotions”?

Zuza Krajewska to jedna z czołowych polskich fotografek, autorka wielu interesujących projektów artystycznych i modowych. Specjalizuje się w fotografii portretowej i znana jest z portretowania swoich modeli w bardzo wyrazisty i nierzadko zaskakujący sposób. To artystka od lat podążająca własną drogą, która stworzyła w fotografii charakterystyczny, rozpoznawalny styl. Obok jej zdjęć trudno przejść obojętnie. A przez to, że mocno zapadają w pamięć, wiele znanych osób marzy o tym, by móc stanąć przed jej obiektywem.


Drugi z bohaterów kampanii Alfy Romeo, Oskar Zięta, to jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich projektantów, który opracował przełomową metodę obróbki metalu FiDU. Posłużyła mu ona do stworzenia „mebli przyszłości” – niezwykle wytrzymałych przedmiotów z blachy wypełnionej powietrzem. Choć przyniosły mu rozgłos, Zięta nie ukrywa, że jego celem jest wykorzystanie FiDU na dużo większą skalę. To twórca bez reszty oddany pasji poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, nieustannie podwyższający sobie poprzeczkę.

Jak to się stało, że Alfa Romeo zwróciła uwagę właśnie na nich i dlaczego artyści zaangażowali się w ten projekt?

Karolina Bryłka, Alfa Romeo Marketing Manager: – Do kampanii „Powered by emotions” poszukiwaliśmy bohaterów, dla których każdy nowy projekt jest początkiem nowej przygody. Osób pełnych pasji, nietuzinkowych, innowacyjnych. Utalentowanych i wyjątkowych, którzy tak jak Alfa Romeo wytyczają nowe drogi i wyróżniają się na tle ogółu. Zależało nam, żeby w ich DNA były siła i twórczość, a do działania napędzały ich emocje, pasja oraz dążenie do doskonałości – tak samo jak inżynierów oraz projektantów Alfy Romeo. Dlatego wybraliśmy bohaterów, których prace zachwycają, czasem onieśmielają, ale obok których na pewno nie można przejść obojętnie. Tak jak nie można być obojętnym wobec Alfy Romeo.

Artyści z kolei zwracają uwagę na to, czym dla nich jest marka Alfa Romeo i co ich przekonało do zaangażowania się w kampanię.

Oskar Zięta:  Jako dla miłośnika motoryzacji, marka Alfa Romeo jest dla mnie bardzo ważnym symbolem. Jej legenda, ponadczasowy design i kultowe modele miały ogromny wpływ na historię motoryzacji. Sam osobiście poluję na Alfę Romeo GTV 2000 z 1975 roku, czyli najlepszego rocznika 🙂

Zuza Krajewska: – Nie musiałam udawać, byłam sobą. Fotografka. Kobiety, które są tak często tematem moich zdjęć, ich siła, piękno, temperament, plus opowieść o mocnej maszynie o imieniu Giulia. Myślę, że to zagrało razem. Bez naciągania i reklamowej sztuczności.

Gdzie artyści widzą punkty wspólne między sobą a Alfą Romeo?

Oskar Zięta: – Mimo że Alfa Romeo jest częścią wielkiego Koncernu, kierujemy się podobną filozofią – czujemy potrzebę dynamicznego rozwijania się, dopasowywania produktów do potrzeb szybko zmieniającego się świata. Podobnie jak w przypadku wielkich koncernów motoryzacyjnych zarówno nasza firma, jak i nasze produkty oceniane są w kontekście wysokich technologii, innowacyjności oraz nowych materiałów. Z myślą o środowisku naturalnym kierujemy się wyborem ekologicznych rozwiązań, kultywując ideologię „circular economy”.

Zuza Krajewska: – Punkty wspólne między mną a Alfą? Może to, że staram się nie zawodzić i dbam o każdy detal w tym, co robię. I jestem samicą Alfa:))))

Karolina Bryłka, Alfa Romeo Marketing Manager podsumowuje: – Właśnie to wszystko sprawiło, że uznaliśmy, iż nie kto inny, tylko tych dwoje artystów najlepiej wyraża esencję marki Alfa Romeo, na którą składają się: pasja, zaangażowanie i bezkompromisowe dążenie do doskonałości. A rezultatem naszego spotkania są dwa filmy, w których Zuza Krajewska i Oskar Zięta, opowiadając o swoim podejściu do pracy, pozwalają jednocześnie odczuć, co ich łączy z twórcami Alfy Romeo Giulia i Stelvio – podkreśla.

To emocje napędzają do bycia wciąż lepszym w tym, co robisz.

Bohaterką pierwszego filmu jest Zuza Krajewska. Obserwując ją przy pracy i słuchając jej opowieści o tym, jak wielką rolę odgrywają u niej prawdziwe emocje, ludzie, z którymi pracuje, poszukiwanie w nich siły i wyrazistości, zaczynamy rozumieć, że są to jednocześnie cechy Alfy Romeo Giulii, która w filmie towarzyszy jej na drugim planie. Dla twórców Giulii oraz dla Krajewskiej piękno to stanowczo za mało, najważniejszy jest charakter. „(Kiedy) Patrzę na ludzi – mówi Krajewska – zawsze szukam czegoś, co jest mocne, co ma jakiś power. Obraz, który mnie nie porusza, mnie nie interesuje”. To samo podejście doprowadziło do powstania Alfy Romeo Giulii, z logo Veloce, czyli „szybkiej”, w której mocne sportowe zacięcie łączy się z niepowtarzalnym wdziękiem. Od jej wyrazistej sylwetki poruszającej się w miejskiej przestrzeni trudno oderwać oczy, jednocześnie wyobrażając sobie, czym musi być znalezienie się za jej kierownicą.

W drugim filmie spotykamy Oskara Ziętę, któremu w oddali towarzyszy dynamiczna Alfa Romeo Stelvio. Jego również widzimy przy pracy, projektant pochłonięty tworzeniem opowiada o uzależniającej sile bycia prekursorem innowacyjnych rozwiązań: „Jeżeli zrobisz coś oryginalnego, to nigdy nie będziesz podrabiał – mówi Zięta. – To jest jak narkotyk, coś w organizmie się uwalnia i motywuje dodatkowo do tego, żeby to dalej robić”. Nie bez powodu w tle partneruje mu właśnie Stelvio, który przez Alfę Romeo został oznaczony symbolem Quadrifoglio – czterolistnej koniczynki – którym od 1923 roku marka wyróżnia swoje najbardziej fascynujące i przełomowe modele, będące znakiem rozpoznawczym bezkompromisowych osiągów i włoskiej pasji do wyścigów samochodowych. Pierwszy SUV Alfy Romeo, niezwykle dynamiczny, łączący w sobie jednocześnie moc i lekkość, jest pod tym względem idealnym urzeczywistnieniem filozofii projektowej Alfy Romeo „La Meccanica delle Emozioni”.

Kampania Alfy Romeo „Powered by emotions” niezwykle sugestywnie opowiada o roli emocji w projektowaniu ich samochodów oraz o sile pasji, której efektem są ponadczasowe dzieła. Zapraszając do kampanii Zuzę Krajewską i Oskara Ziętę przedstawiciele marki pokazali, że swoje samochody tworzą z myślą o osobach, które żyją z pasją, nieustannie szukają dla siebie nowych wyzwań i dla których motorem dążeń zawsze są emocje.

Polecane

Zapowiedź siódmego sezonu Black Mirror: Co nas czeka?

Serial "Black Mirror", którego twórcą jest Charlie Brooker, powróci...

Bonus za rejestrację: Czy to rzeczywiście darmowe środki?

Fundamentem branży hazardu przez internet są bonusy i promocje....

TOP 10: te inteligentne gadżety ułatwią Ci życie

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak nowe technologie mogą ułatwić...

Motorola na Black Friday 2023 – smartfony już od 599 zł!

Z okazji tegorocznego Black Friday, Motorola zaskakuje klientów atrakcyjnymi...

Mikołajkowy hit: Multiport LINQ by ELEMENTS dla każdego!

Technologia ułatwia codzienne życie, a uniwersalne gadżety, takie jak...

Specjalna edycja GeForce RTX 4070 iCHILL X3 od INNO3D

Karta graficzna GeForce RTX 4070 w specjalnej edycji iCHILL...

Najnowszy PC Cooler Master już wkrótce w Europie – Poznaj Cooling X

Nowy model PC od znanej firmy Cooler Master, słynącej...

NAVITEL z 3,5 miliona urządzeń na rynku europejskim

NAVITEL EUROPE donosi o imponującym osiągnięciu sprzedaży 3,5 miliona...

Drony zimą. Jak rewolucjonizują monitoring pogody i akcje ratunkowe?

Zmiany klimatyczne i ekstremalne warunki pogodowe stają się coraz...

Ogromny rabat na słuchawki Jabra Elite 8 Active na Black Friday!

Black Friday i Cyber Monday 2023 to okazja dla...

Navitel M800 Dual – dwie kamery na motocyklu? | Pierwsze wrażenia

Od kilku lat korzystam z wideorejestatorów w swoim samochodzie...

Jak kultura azjatycka wpływa na branżę hazardową?

Azja jest kontynentem, w którym hazard jest niezwykle popularny...

Unikatowy OnePlus Open w wersji Voyager Black na Black Friday

OnePlus z ofertą na Black Friday. Marka wprowadza na...

Działaj zanim będzie za późno! Black Friday w Huawei

Black Friday przynosi szansę na zakup produktów Huawei w...

Hama prezentuje nowe smartwatche serii 8900 z ekranami AMOLED

Hama wprowadza na rynek nową serię smartwatchów 8900 z...

Sahakom Czeka: Odkryj tajemnice pływających wiosek w „Our Life on Water”

Odkryj magiczny świat Sahakom w "Our Life on Water",...

Polecane

Zapowiedź siódmego sezonu Black Mirror: Co nas czeka?

Serial "Black Mirror", którego twórcą jest Charlie Brooker, powróci...

Motorola na Black Friday 2023 – smartfony już od 599 zł!

Z okazji tegorocznego Black Friday, Motorola zaskakuje klientów atrakcyjnymi...

Drony zimą. Jak rewolucjonizują monitoring pogody i akcje ratunkowe?

Zmiany klimatyczne i ekstremalne warunki pogodowe stają się coraz...

Ogromny rabat na słuchawki Jabra Elite 8 Active na Black Friday!

Black Friday i Cyber Monday 2023 to okazja dla...

Navitel M800 Dual – dwie kamery na motocyklu? | Pierwsze wrażenia

Od kilku lat korzystam z wideorejestatorów w swoim samochodzie...

Unikatowy OnePlus Open w wersji Voyager Black na Black Friday

OnePlus z ofertą na Black Friday. Marka wprowadza na...

Działaj zanim będzie za późno! Black Friday w Huawei

Black Friday przynosi szansę na zakup produktów Huawei w...

Hama prezentuje nowe smartwatche serii 8900 z ekranami AMOLED

Hama wprowadza na rynek nową serię smartwatchów 8900 z...

Sahakom Czeka: Odkryj tajemnice pływających wiosek w „Our Life on Water”

Odkryj magiczny świat Sahakom w "Our Life on Water",...

Jak ChatGPT może zmienić oblicze Twojej firmy?

Rozwój sztucznej inteligencji, w tym narzędzi takich jak ChatGPT,...

Jak używać Apple Watch bez telefonu?

Nie musisz mieć przy sobie iPhone'a, by wykorzystać pełnię...

Polska telekomunikacja 5G na progu rewolucji

Nadchodzi era 5G. Pierwsze kroki ku rozwojowi sieci 5G...

Samsung zapowiada składane telefony ze średniej półki cenowej

Samsung planuje wprowadzenie na rynek składanych telefonów średniej klasy...

Ostrożnie z galerią na Androidzie – wirus CherryBios na łowach

Cyberprzestępcy znaleźli nową metodę na wykradanie danych finansowych –...

OnePlus Watch 2: Innowacja czy powtórka z rozrywki? Pierwsze przecieki

Wygląd nowej generacji OnePlus Watch wydaje się wybiegać poza...

Pierwsze przecieki o iPhone SE 4: lżejszy, nowocześniejszy, bliźniak iPhone’a 14?

Nowa generacja iPhone'a SE ma nawiązywać wyglądem do modelu...
0
Would love your thoughts, please comment.x