More

    Pozycjonowanie na mapkach Google to must have przy lokalnej firmie

    Dzisiaj reklama firmy w internecie to twardy orzech do zgryzienia. W związku z dużą konkurencją, nie jest łatwo wypromować się w ten sposób. A jak jest z reklamą w internecie w przypadku firm działających lokalnie? Podpowiadamy!

    Pozycjonowanie w mapach Google

    Pozycjonowanie to szereg działań, które mają na celu poprawienie widoczności witryny w sieci. Zazwyczaj na ten typ promocji stawiają firmy, których działalność opiera się na internecie, jak np. sklepy online. Pozycjonowanie pomaga osiągać wysokie pozycje na dane frazy i tym samym trafiać do klientów. A co robić w przypadku biznesu lokalnego? Czy stawiać na pozycjonowanie? Oczywiście, że tak! Na początek jednak zdecydowanie lepszym wyborem będzie pozycjonowanie lokalne. O tym, jak być wysoko na mapkach Google, powstało wiele poradników. Które ze wskazówek są najważniejsze? Co zrobić, by wypromować lokalną firmę?

    Dla kogo pozycjonowanie lokalne?

    Nie każda firma musi pozycjonować się lokalnie. Jeśli prowadzisz biznes, którego zakres działania to cały kraj, bo to np. sklep online, to nie ma konieczności pozycjonowania się lokalnie, czy inaczej – głównie w ten sposób. Inaczej sprawa się ma z firmami, które świadczą usługi i sprzedaż stacjonarnie. W ich wypadku pozycjonowanie regionalne ma ogromny sens. To dzięki niemu można się wybić na tle innych lokalnych firm. Kto powinien postawić na pozycjonowanie w mapach Google? Z pewnością pomyśleć o reklamie lokalnej powinni fryzjerzy, kosmetyczki, restauratorzy, mechanicy samochodowi, prawnicy, właściciele sklepów stacjonarnych o wąskiej specjalizacji.

    Pozycjonowanie wizytówki Google

    Warto wiedzieć, że dzisiaj kluczem do skutecznego pozycjonowania jest obecność na mapach Google. To dzięki niej klienci mogą odnaleźć firmę. Aby było to możliwe, niezbędne jest stworzenie wizytówki Google. Jest ona przeznaczona dla firm, które mają swoją fizyczną siedzibę. Umieszczona na mapie ułatwia nie tylko dojazd do niej, ale przede wszystkim jest wizytówką biznesu. Odpowiednio wypełniona wizytówka posiada nie tylko adres i nazwę firmy, ale też dane kontaktowe, informacje o produktach i/lub usługach, zdjęcia, opinie klientów. To właśnie ją można i warto pozycjonować.

    Jak pozycjonować wizytówkę w Google Maps?

    Pozycjonowanie Google Maps polega przede wszystkim na odpowiednim przygotowaniu wizytówki Google Moja Firma. Należy dokładnie uzupełnić wszystkie dane firmy, łącznie ze wzbogaceniem ich o słowa kluczowe, które obrazują, czym się zajmuje firma. Okazuje się bowiem, że nie sama odległość siedziby od internauty, ale też odpowiednia rozpoznawalność dzięki frazom, pomaga w zdobyciu wysokiej pozycji na mapce Google.

    Osobom, które poszukują usług/produktów lokalnych, wyświetla się lista ofert. Należy więc zrobić coś, by wyróżnić się na tle innych. Pomocne może być w tym podanie nie tylko danych teleadresowych, ale również informacji o produktach lub usługach, zdjęć, opinii.

    W przypadku wizytówki Google warto wybrać dobrą kategorię, do której pasuje działalność firmy. Dzięki temu nie tylko określa się to, czym zajmuje się przedsiębiorstwo, ale i dopasowuje się do konkurencji. Co ciekawe, kategoria jest czynnikiem rankingowym i wpływa na pozycjonowanie lokalne firmy w mapach. Właśnie dlatego nie można podejść obojętnie do jej wyboru. Należy jednak pamiętać, by nie dodawać do oferty czegoś, czym się nie zajmujemy.

    W wizytówce podaje się nie tylko dane firmy, ale również stronę internetową. Trzeba zadbać o to, by była ona poprawnie wprowadzona. Trudno dzisiaj zrozumieć jej brak. Każdy biznes powinien mieć swoje miejsce w sieci. Dzięki stronie internetowej można osiągnąć znacznie więcej.

    Firmy, które oferują produkty i usługi lokalnie, chcąc dotrzeć do klientów, muszą mieć dobrze przygotowane wizytówki w Google Maps. Dzięki nim klienci udają się do wskazanych przez nie siedzib przedsiębiorstw. Wysokie pozycje na mapach mogą przynieść ogromne korzyści. Warto dołożyć wszelkich starań, by pomóc klientom dotrzeć do siebie, nie do konkurencji.

     

    Artykuł powstał we współpracy z firmą bizzit.eu

    Nowe