Kilka dni temu czerwoni zaprezentowali krótki film pokazowy demonstrujący możliwości technologii Ray Tracing w kartach AMD. Demo pokazuje, czego możemy oczekiwać od nowej architektury graficznej, pod względem wydajności i Ray Tracingu.

DXR nareszcie w kartach AMD

Firma przedstawia pierwszą wersję DirectX Ray Tracing opartą na architekturze RDNA 2, która zasili karty nadchodzącej generacji. Co ważne, śledzenie promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępny tylko na PC, ale także na konsolach Xbox serii X. Microsoft potwierdził już wsparcie DirectX 12 Ultimatate oraz DirectX Ray Tracing 1.1 w swoich nadchodzących konsolach.

Microsoft i AMD ściśle współpracowały przy opracowywaniu DirectX 12 Ultimate, aby zapewnić doskonałą wydajność i wrażenia płynące z architektury RDNA 2

Bryan Langley

Wideo przesłane przez AMD ma rozdzielczość 1080p przy 60kl/s. Jednak podczas oglądania możemy dojść do wniosku, że kinematografia zablokowana jest na poziomie 30 FPS. Warto tutaj zauważyć, że to bardzo złożona i wymagająca scena. Wykorzystuje się tutaj wiele obiektów odbijających promienie świetlne, zamiast kilku tak jak to się robi w grach w celu optymalizacji. Wszystko, co widać na filmie dzieje się w czasie rzeczywistym. Nie jest to sztucznie nałożony efekt graficzny, lecz na żywo działająca technologia RT.

Według AMD, DXR w wersji 1.1 może przynieść znaczną poprawę wydajności Ray Tracingu a zaprezentowane wideo to tylko przedsmak tego, co przyniesie ze sobą architektura RDNA 2.

Ten krótki filmik wydany przez AMD pokazuje możliwości sprzętowego wsparcia dla Ray Tracingu w kartach Radeon i przygotowuje nas na to, co nadchodzi. Osobiście demo wywarło na mnie niemałe wrażenie. Mam nadzieję, że nadchodzące gry i karty czerwonych będą ze sobą mocno współpracowały, aby zapewnić płynną rozgrywkę na najwyższych detalach.

Czy AMD podkradło pomysł Nvidii?

Jak się okazuje, dwa lata temu największy konkurent głównego bohatera tego artykułu przygotował podobne demo, z łudząco podobnym robotem, także z pokazem możliwości Ray Tracingu. Moim zdaniem AMD chciało, żeby doszło do zestawienia i porównania ich technologii do możliwości konkurencji. Jak widać gołym okiem, to czerwoni zaprezentowali nam lepszą demonstrację możliwości, choć jest to moje subiektywne zadanie.

Podsumowanie

Gigant z Santa Clara w końcu wykonał ruch do przodu i stworzył bardzo ciekawe demko obrazujące możliwości technologii Ray Tracing w kartach AMD. Miejmy nadzieję, że to nie był numer popisowy i w rzeczywistości będzie tak samo dobrze jak na filmie. Nvidia jak na razie jest na topie i chyba potrzebuje godnego konkurenta.

Źródła: Wccftech, Videocardz

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o