Sektor przemysłu spotkań uległ w ostatnich latach licznym zmianom. Coraz śmielej wkraczają do niego nowe technologie: nowoczesne multimedia, live streaming czy platformy do spotkań online. Branża eventowa w Polsce z jednej strony dynamicznie ewoluuje, a z drugiej – profesjonalizuje. Wraz z nią rośnie popyt na różnego rodzaju usługi związane z organizacją wydarzeń. Specjaliści z kwalifikacjami w doskonałym planowaniu, organizacji i koordynacji imprez mają dzisiaj ręce pełne roboty. W związku z tym do tych działań coraz częściej dołączają agencje eventowe i incentive.
Agencja eventowa – czyli kto?
Definicja wskazuje, że agencja eventowa to wyspecjalizowana firma zajmująca się kompleksową obsługą w zakresie organizowania wydarzeń prywatnych oraz firmowych. Jej głównym celem jest tworzenie unikalnych eventów dostosowanych do potrzeb klientów. W agencjach eventowych zatrudnieni są zwykle profesjonalni event managerowie. Ich praca to przede wszystkim kreatywność, poszukiwanie nowego spojrzenia na dany punkt i dbałość o detale – nawet te najmniejsze. Zakres działań agencji eventowej może różnić się w zależności prowadzonego projektu, okoliczności, specyfiki klienta i wielu innych czynników. Osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia może zająć się np. logistyką, promocją i marketingiem czy zapewnić zaplecze techniczne. Zdając się na pomoc agencji eventowej otrzymujemy kompleksowość obsługi oraz wsparcie na każdym etapie organizacji wydarzenia – od planowania, po realizację. Współpracując z agencją zyskujemy finalnie zupełnie nowe, niepowtarzalne wydarzenie szyte na miarę naszych oczekiwań https://bluexperience.pl/5-powodow-dla-ktorych-warto-wynajac-agencje-eventowa/. Pomaga to z sukcesem zrealizować nawet najbardziej wymagające przedsięwzięcie.
Wydarzenia off-line: budowanie relacji i wywoływanie emocji
Wydarzenia off-line, czyli takie w całości organizowane stacjonarnie, to najbardziej znana forma spotkań. Jedną z największych zalet takich eventów jest możliwość obcowania twarzą w twarz z drugim człowiekiem. Wydarzenia stacjonarne umożliwiają uczestnikom bezpośredni kontakt z innymi osobami oraz budowanie relacji w sposób trudny do osiągnięcia w środowisku digitalowym. By całość imprezy się udała, a uczestnicy byli zadowoleni, trzeba zadbać o najmniejsze szczegóły. Należy zająć się wyborem miejsca, przygotować dekoracje, wynająć sprzęt techniczny i zadbać o odpowiednią obsługę. Równie ważne są kwestie logistyczne, takie jak: transport, zakwaterowanie (jeśli dotyczy) czy catering. Nie można zapomnieć o przygotowaniu potrzebnych materiałów promocyjnych: ulotek, plakatów, identyfikatorów uczestników itp. Wreszcie trzeba upewnić się, że zostały uwzględnione wszelkie kwestie techniczne związane z bezpieczeństwem uczestników. Jeśli zależy nam na udanym evencie, pomoc profesjonalistów może okazać się nieoceniona. W zależności od naszych potrzeb i oczekiwań agencja może zająć się kompleksowym przygotowaniem wydarzenia – zarówno od strony merytorycznej, jak i logistycznej czy technicznej – lub tylko wybranymi elementami.
Wydarzenia on-line: nowe wyzwania i możliwości
Technologie, jakimi dziś dysponujemy, pozwalają tworzyć wydarzenia również w formie on-line. Eventy w sieci, w tym webinary, wirtualne targi czy konferencje online stają się nie tylko coraz popularniejsze, ale także coraz skuteczniejsze. Zmieniające się realia dzisiejszej rzeczywistości sprawiły, że firmy z branży eventowej dostosowały do bieżących trendów odpowiedni model organizacji wydarzeń. Dobre agencje eventowe są w stanie zapewnić wszystkie narzędzia, jakie są potrzebne do przeniesienia spotkania do przestrzeni wirtualnej. Profesjonalni eventowcy są zaznajomieni z nowinkami technicznymi, dzięki czemu mają szczegółową wiedzę na temat realizacji projektów digitalowych. Co więcej, niektóre agencje eventowe posiadają niezbędne zaplecze techniczne umożliwiające przeprowadzenie eventów takich jak konferencja hybrydowa.
Artykuł sponsorowany