Social Media – czy warto w 2022?

Social media, czyli dobrze wszystkim znane media społecznościowe, już na dobre zagościły w domach większości z nas. Stale rozbudowywane i udoskonalane serwisy Facebooka, Instagrama czy nawet stosunkowo nowego TikToka zgromadziły miliony użytkowników, którzy chętnie publikują wpisy i dzielą się bieżącymi pomysłami. Na przestrzeni kilku ubiegłych lat można było zauważyć ich imponujący rozwój, który do tej pory nie ustępuje! Czy warto zatem wprowadzić swój biznes na platformy społecznościowe? Czy rok 2022 będzie wciąż obfity dla nowych i obecnych użytkowników? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Korzyści z posiadania mediów społecznościowych

Społeczność licząca miliony użytkowników

Statystyki z 2021 roku pokazują, że ponad 1,7 miliarda użytkowników codziennie uzyskuje dostęp do Facebooka. Z kolei Instagram może się pochwalić 500 milionami aktywnych użytkowników w ciągu dnia. Rekordy wciąż bije TikTok, który został okrzyknięty najchętniej pobieranym medium społecznościowym w ostatnich latach i który w przeciągu tych kilku lat zaskarbił sobie ponad 3 miliardową społeczność! Powyższe dane są niezbitym dowodem na potęgę social mediów i możliwości utworzenia olbrzymich zasięgów dla potencjalnych firm.

Budowanie świadomości marki

Dzięki publikowaniu treści na social mediach i wzbogacaniu ich o informacje ciekawe dla użytkowników, świadomość istnienia marki na rynku wzrasta. Właściciele firm powinni pamiętać nie tylko o przypominaniu odbiorcom o promocjach i godnych uwagi ofertach, ale także o dołączeniu wartościowych i rozrywkowych postów, które zachęcą do stałej interakcji. 

Kampanie reklamowe

Social media to idealne miejsce, aby przeprowadzić kampanie socialowe. Praktycznie każdy z serwisów (Facebook, Instagram, TikTok czy nawet Pinterest) oferuje narzędzia do utworzenia reklam. W zależności od wyznaczonych celów, pozwalają one na zwiększenie zasięgów, rozpoznawalności czy określonych działań, tzw. konwersji. 

Budowanie trendów

Niezwykle istotnym aspektem mediów społecznościowych jest trwałe budowanie trendów, które z roku na rok się zmieniają i angażują różne grupy społeczności. W 2021 należało do nich między innymi wspieranie kobiet walczących o swoje prawa, normalizowanie wizerunku i odchodzenie od “sztucznych” ideałów, a także propagowanie zdrowego trybu życia, body positivity i naturalnych zdjęć. 

Trendy w social mediach na 2022 

W trakcie 2022 roku wiele z obecnie rozpoczętych trendów doczeka się swojej kontynuacji. Uwzględniając czasy pandemiczne, sprzedaż internetowa na platformach społecznościowych będzie cieszyła się dalszym rozwojem i powodzeniem, a to wszystko za sprawą użytkowników, którzy przywykli do rozwiązań niewymagających wyjścia z domu. Autorzy wpisów blogowych, relacji i postów powinni pamiętać o sile minimalizmu i estetyce, aby zachęcić odbiorców do interakcji i zaangażowania. Kolejny rok będzie także czasem reklamy edukacyjnej i treści wideo. Materiały, takie jak darmowe ebooki, filmy promujące odpowiedzialne zachowania i przydatne informacje będą skupiały wiele społeczności. Każdy z tych kroków może okazać się dobrym sposobem na to, aby wzbudzić zainteresowanie Twoją marką. 

Zainteresowany social mediami? W Katowicach znamy się na rzeczy! Napisz do nas i poznaj naszą ofertę! 

Artykuł powstał we współpracy z marką Mavika

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments