W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klasycznymi pojazdami w nowoczesnej odsłonie, brytyjska firma Spirit EV, zrodzona z doświadczeń producenta elektrycznych samochodów RBW, oferuje niepowtarzalną kombinację retro designu z nowoczesną technologią EV. Nowy projekt przyciągnął uwagę podczas Monterey Car Week, zachwycając uczestników i budząc entuzjazm na rynku samochodów elektrycznych.
RBW – inspiracja i początek Spirit EV
RBW, brytyjski producent specjalizujący się w ręcznie składanych samochodach elektrycznych w stylu klasycznym, zadebiutował swoimi modelami Roadster i GT, które wywołały falę pozytywnych reakcji. Uczestnicy pokazu byli pod wrażeniem estetyki i wykonania pojazdów, często pytając, czy są to całkowicie nowe auta, zbudowane od podstaw. Cena od 139 000 dolarów – jak na ręcznie montowane, luksusowe pojazdy EV – okazała się korzystna w porównaniu do wielu innych konwersji dostępnych na rynku.
CEO RBW, Peter Swain, wyjaśnia, że wprowadzenie nowego modelu biznesowego było odpowiedzią na liczne prośby od producentów klasycznych i sportowych samochodów, którzy pragnęli budować nowoczesne elektryczne wersje swoich modeli. Dlatego w czwartek powstała Spirit EV – firma oferująca usługi „EV-as-a-service”, umożliwiająca innym markom produkcję elektrycznych pojazdów retro na bazie doświadczeń i rozwiązań RBW.
Czym wyróżnia się Spirit EV?
Spirit EV, bazujący w Wielkiej Brytanii, wyróżnia się swoim rzemieślniczym podejściem do projektowania i produkcji, dostosowując komponenty EV do klasycznych samochodów. Firma oferuje wsparcie w zakresie projektowania, testowania i produkcji – od dostarczania konkretnych komponentów, po kompleksowe tworzenie całego pojazdu elektrycznego o klasycznym wyglądzie.
Współzałożyciel i prezes RBW, Ryan Morris, podkreśla, że Spirit EV korzysta z niższych kosztów komponentów do pojazdów elektrycznych, co czyni ich samochody bardziej przystępnymi cenowo. Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas pięcioletniego procesu rozwoju modeli RBW, Spirit EV oferuje także wyższy standard bezpieczeństwa oraz nowoczesne funkcje, takie jak Apple CarPlay.
Rozwój i plany na przyszłość
Spirit EV planuje rozszerzyć swoją działalność także na rynek amerykański, z nową fabryką w Danville w Wirginii, której otwarcie zaplanowano na luty 2025 roku. Przewidywane jest, że przy całkowitej inwestycji 20 milionów dolarów, Spirit osiągnie rentowność już od 2025 roku, a zainteresowanie klientów klasycznymi EV powinno rosnąć. Zbudowanie pojazdów od podstaw, zamiast przerabiania istniejących klasyków, redukuje potrzebę częstych napraw, czyniąc je bardziej dostępnymi dla szerszej grupy nabywców.
Spirit EV odpowiada na niszę w sektorze elektrycznych pojazdów klasycznych i sportowych, który ma szansę przyciągnąć zarówno entuzjastów motoryzacji, jak i nową generację klientów szukających ekologicznych, lecz stylowych rozwiązań na drodze.