Swedish House Mafia to grupa utalentowanych muzyków, jednak to nie koniec rzeczy, którymi się zajmują. Dali się także poznać jako przedsiębiorcy oraz twarze różnych kategorii produktów. Oprócz promowania wódki Absolut właśnie podjęli się kolejnej kampanii. Tym razem padło na Ikea. Grupa zaprojektowała produkty specjalnie dla sieci sklepów. Jak wyglądają?
Swedish House Mafia promowało wódkę Absolut
Jeśli chodzi o akcję promocyjną to rozpoczęła się ona w marciu 2012 roku kiedy to został wydany utwór o nazwie Greyhound autorstwa grupy Swedish House Mafii. Bardzo szybko stał się on jednym z najlepiej kojarzonych kawałków. Liczba odsłuchań na Spotify sięgnęła 180 milionów odsłuchań, to samo na YouTube.
Utwór Greyhound nie był w sumie planowany, a powstał tylko i wyłącznie na potrzeby reklamowe drinku marki Absolut Greyhound. Nikt nie sądził, że piosenka promująca napój wyskokowy stanie się tak szybko międzynarodowym hitem i będzie puszczana w tak wielu krajach. To było niemałe zaskoczenie, podobnie jest teraz gdy grupa postanowiła wejść we współpracę z Ikea. Dla przypomnienia utwór Greyhound możecie odsłuchać poniżej.
Ikea i Swedish House Mafia we wspólnym projekcie
Axel, Sebastian i Steve mieli swoją własną wizję i chcieli dodać coś swojego do całego produktu. Kiedy mówili o funkcjonalności i potrzebie użycia danych produktów, wiedzieliśmy, że nie damy rady stworzyć jednego, uniwersalnego projektu. Musieliśmy rozwiązać różnorodne problemy ergonomiczne – mówi Friso Wiersma, jeden z designerów marki IKEA.