Telefony Apple charakteryzują się bardzo dobrą jakością wykonania i dopracowaną konstrukcją. Wielu użytkowników wybiera je też ze względu na prosty system operacyjny iOS, który dla wielu wydaje się znacznie łatwiejszy niż Android. Niestety jednak nawet w tak dopracowanych urządzeniach mogą pojawić się pewne usterki. Co najczęściej psuje się w iPhone’ach?
Niezależnie od jakości wykonania, niektóre podzespoły w wyniku eksploatacji mogą ulec uszkodzeniu lub osłabieniu. Najczęściej jednak dzieje się to już w okresie pogwarancyjnym. Dlatego też najlepiej wtedy skorzystać z pogwarancyjnego serwisu iPhone.
Jakie podzespoły iPhone najczęściej się zużywają?
Do elementów, które najłatwiej uszkodzić podczas codziennego użytkowania z pewnością należy złącze ładowania. Używamy go co najmniej raz dziennie i nie zawsze zwracamy uwagę na to, czy odpowiednio wkładamy w nie kabel. Takie uszkodzenie może doprowadzić do całkowitego zaprzestania ładowania, rozłączania lub zbyt wolnego ładowania. Może też nie pozwalać na przenoszenie danych.
W telefonach dość szybko zużywa się też bateria. Wpływ na to ma wiele różnych czynników. Przede wszystkim nie zawsze dbamy o odpowiednie ładowanie urządzeń. Często korzystamy z różnych ładowarek, które mogą mieć nieodpowiednią moc. Bywa też, że telefon zbyt długo trzymamy podpięty na kablu. Codziennie użytkowanie również sprawia, że bateria traci swoją trwałość. Efektem tego jest coraz krótszy czas pracy na baterii, przegrzewanie się urządzenia i wyłączanie się telefonu.
Uszkodzenia mechaniczne iPhone
Do serwisu telefonów najczęściej trafiają jednak urządzenia, które zostały uszkodzone mechanicznie. Najczęściej są to urządzenia z rozbitą szybką. Wymiana szybki iPhone może być wykonana jednak tylko w przypadku, gdy sam ekran nie został uszkodzony. Niestety często się to dzieje, dlatego też na drugim miejscu w rankingu napraw znajdują się właśnie wymiany ekranów.
Okazuje się też, że do serwisów często trafiają telefony, które zostały zalane. I to nawet w przypadku, gdy posiadały normę wodoszczelności. Dzieje się to na przykład przez zbyt dużą ilość cieczy, albo zbyt długi kontakt z wilgocią. Jeśli właściciel urządzenia nie zadziała na czas, następuje korozja, która może prowadzić do stałego uszkodzenia płyty głównej i innych podzespołów w telefonie.
Problemy związane z oprogramowaniem iOS
System operacyjny w iPhone’ach pomimo częstych aktualizacji i naprawiania błędów potrafi powodować różne problemy. Najczęściej jednak można je rozwiązać samodzielnie, na przykład poprzez restart telefonu do ustawień fabrycznych. Wśród problemów z oprogramowaniem najczęściej pojawiają się problemy z synchronizacją urządzeń w chmurze, czy z innymi urządzeniami Apple. Zdarza się też, że przestaje działać funkcja Face ID, a w telefonach z odciskiem palca Touch ID.
Kiedy udać się do serwisu telefonów?
Zdecydowaną większość usterek, które pojawiają się w iPhone’ach, powinno naprawiać się w profesjonalnych serwisach telefonów. Konstrukcja smartfonów jest na tyle skomplikowana, że bez specjalistycznej wiedzy, bardzo łatwo coś uszkodzić. To natomiast wiąże się wtedy z dodatkowymi kosztami naprawy. Wyjątkiem mogą być problemy z oprogramowaniem, które w prosty sposób można naprawić samodzielnie.