Netflix jako jednak z największych portali VOD mocno dominuje polski rynek. Firma stosuje różne działania, aby zabezpieczyć swoje interesy. Klienci poddali weryfikacji te działania zgłaszając je bezpośrednio do UOKiK. Obecnie trwają czynności sprawdzające.
Podejrzewam, że nie ma w Polsce użytkownika, który nie posiada lub nie słyszał o Netflixie. Jeden z największych dystrybutorów filmów obecnie będzie musiał wytłumaczyć się z działań, które nie spodobały się pewnej grupce osób. Z informacji od jednego z największych portali w Polsce wiem, że do UOKiK wpłynęło około 20 skarg w 2023 roku dotyczące różnych naruszeń, w tym opłatę za współdzielenie konta. Instytucja chroniąca interesy konsumentów postanowiła podjąć interwencje w tej sprawie.
Współdzielenie kont oraz inne działania Netflix pod lupą?
Skargi konsumentów były dość jednoznaczne. Chodzi o wprowadzoną w czerwcu zeszłego roku na rynku polskim przez Netflixa opłatę za udostępnianie swojego konta osobie spoza gospodarstwa domowego. Obecnie Netflix pobiera za to 9,99 złotych miesięcznie od każdego użytkownika spoza domu. Wydaje się to racjonalne, ale nie dla wszystkich.
„Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia” — informuje departament komunikacji UOKiK.
Obecnie instytucja chroniąca interesy konsumentów czeka na wyjaśnienia dotyczące wszystkich zastrzeżeń, które zgłosili użytkownicy. Na chwilę obecną brak jest dokładniejszych informacji, ale już wiemy to dopiero początek sprawy. Czy będziemy świadkiem największej w Polsce kary finansowej? Tego nie można wykluczyć, ale zanim do tego dojdzie miną lata, ponieważ każda ukarana firma ma prawo do odwołania się przed sądem.
Źródło: Onet