Należąca do Grupy NEUCA agencja NEKK wygrała przetarg na całoroczną komunikację leków ziołowych Sylimarol 70 i Sylimarol Vita 150 – flagowych produktów Herbapolu Poznań. Strategia obejmuje spoty telewizyjne, spoty radiowe, reklamę w serwisach VOD oraz kampanię informacyjną skierowaną do farmaceutów.
NEKK odpowiadał za koncepcję i realizację 30 sekundowego spotu, który przez najbliższe miesiące będzie emitowany w ogólnopolskiej telewizji, kanałach tematycznych oraz platformach VOD. Dodatkowo powstały spoty radiowe, które będą emitowane w kilkudziesięciu rozgłośniach radiowych m.in. przed majówką, w wakacje oraz w okresie Adwentu 2023. Kampania reklamowa wystartowała w drugiej połowie kwietnia. Reklama spełnia wytyczne opublikowanego pod koniec zeszłego roku Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety.
Mocne otwarcie sezonu z reklamą, która się wyróżnia
Spoty promujące leki mają ograniczenia prawne, jednak ziołowe leki mają ich więcej. To było wyzwanie dla kreatywnych. „Mimo, że spot ma 30 sekund, to na opowiedzenie historii mamy tak naprawdę 15, bowiem wymogi prawne powodują, że odczytane muszą być tzw. legale, których w przypadku leków ziołowych jest więcej. W dodatku do pokazania mamy nie jeden, a dwa produkty.” – mówi Hanna Pachirko-Galubińska prowadząca projekt ze strony NEKK.
Insightem do opracowania koncepcji był fakt, że wiele osób składa sobie przyrzeczenie do stosowania lekkiej diety oraz dbania o własne zdrowie. W punkcie centralnym spotu jest człowiek i jego zobowiązanie do poprawy kondycji wątroby za pomocą Sylimarolu.
„Naszym założeniem było odejście od schematycznie pokazywanych preparatów na wątrobę i zaproponowanie czegoś innego, zapamiętywanego. Siłą tego spotu jest jego prostota. Uwaga skupia się na bohaterach, którzy są wyraziści, a przysięgę składają wprost do kamery z podniesioną dłonią. W tle widać kontekst – kuchnię i food tracki. Od razu więc wiemy, kto jest odbiorcą komunikatu i w czym pomoże produkt” – mówi Daria Kaczmarek z NEKK, która była odpowiedzialna za koncepcję kreatywną spotu.
Kampania skupia się na reklamie dwóch leków – Sylimarol 70, którego grupą docelową jest starsze pokolenie oraz Sylimarol Vita 150, który ogranicza negatywne skutki spożywania alkoholu i jedzenia typu fast food – on jest skierowany do młodszych odbiorców. Każda z tych grup może wspierać swoją wątrobę odpowiednim dla siebie produktem w zależności od potrzeb.
„To flagowe produkty Herbapolu Poznań, znane i popularne. Stosowane są zwłaszcza w okresie, kiedy nasze wątroby potrzebują wsparcia. Mało ludzi jednak wie, że mają zastosowanie nie tylko od święta, ale i na co dzień, kiedy przejadamy się podczas grilla ze znajomymi, imprez urodzinowych czy studenckich wypadów, podczas których nadużywamy alkoholu. Chcieliśmy wyjść poza świąteczny schemat, bo liczy się regularne dbanie o wątrobę.” Mówi Monika Budzyń-Wilkiewicz, kierownik Działu Marketingu Herbapol Poznań.
Herbapol Poznań swoją kampanią odświeża markę. Mocna kampania VOD pokazuje również, że zamierza zawalczyć o młodszych odbiorców, którzy nie oglądają telewizji – a tych z roku na rok przybywa.
„Kampania będzie także geotargetowana, utożsamiana z konkretnym miejscem i czasem. Daje nam to olbrzymie możliwości dostosowywania spotów do konkretnych potrzeb, grup docelowych i miejsc. Świeża, oryginalna stylistyka połączona z motywem kampanii społecznej przyczyni się do pozytywnego odbioru leku, który jest legendą w swojej kategorii produktowej” – komentuje Paweł Kotecki, koordynator kampanii Sylimarol, Herbapol Poznań.
Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada Daria Kaczmarek, natomiast za stronę graficzną Monika Kamińska i Arkadiusz Nowicki z agencji NEKK, całość koordynowała Hanna Pachirko-Galubińska.
Reklamę można obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=OQ04eqtqRWs
Artykuł sponsorowany