Polski Youtube rozwija się coraz prężniej, a autorzy popularnych treści często stają się celebrytami. Youtuberzy mogą zarabiać naprawdę imponujące pieniądze. Nic dziwnego, że wiele osób zakłada własne kanały i próbuje swoich sił w tym świecie. Jakich filmów najczęściej poszukują odbiorcy?
Zarabianie jako influencer to ścieżka kariery, o której, według badań, marzy niemal połowa polskich nastolatek. Mimo że ich rodzice zwykle nie są przychylni takim planom, to nie zawsze jest to zły pomysł na biznes. Zarobki, jakie można osiągnąć w ten sposób, znacznie przekraczają pensje nawet w tzw. dobrze płatnych zawodach. Jednak aby zdobyć wyświetlenia Youtube, trzeba nadążać za trendami i znaleźć swoją niszę. Jakie treści były najpopularniejsze w ubiegłym roku?
Newsy
Jednymi z najczęściej poszukiwanych treści są kanały prezentujące newsy i tzw. commentary. Są to treści szybko zdobywające subskrypcje Youtube. Ich autorzy dyskutują o bieżących wydarzeniach z kraju i świata. Często też komentują pewne zjawiska zachodzące w społeczeństwie. Wielu z ich zajmuje się także relacjonowaniem konfliktów celebrytów i innych youtuberów. Ubiegły rok zdecydowanie należał do takich kanałów.
Beauty
Nie słabnie też zainteresowanie kanałami związanymi z modą i urodą. Szczególną popularnością cieszą się treści dotyczące tajników makijażu. Takie filmy zdobywają setki tysięcy wyświetleń i są bardzo atrakcyjne dla reklamodawców. Nic więc dziwnego, że młode kobiety, które interesują się make-upem, również chciałyby zarabiać na swojej pasji. Jednak coraz częściej takie treści publikują też mężczyźni – ten trend jest szczególnie widoczny na zagranicznym Youtube, gdzie to właśnie oni są jednymi z najpopularniejszych influencerów beauty.
Wywiady
Choć mogłoby się wydawać, że formuła wywiadu jest dla nowych mediów nieco przestarzała, to odbiorcy nadal poszukują takich treści. Polski internauta chce słuchać rozmów z gwiazdami muzyki, znanymi sportowcami, czy celebrytami. Jednak popularne stają się też wywiady ze zwykłymi ludźmi, którzy mają do opowiedzenia ciekawą historię. Takie programy są też chętnie słuchane w formie podcastów i stanowią tło podczas sprzątania czy uprawiania sportu.
Gry i technologie
Mimo iż gamerzy coraz częściej przenoszą swoją działalność na inne platformy, to wciąż są bardzo popularni na Youtube. Prezentują recenzje najnowszych tytułów, czasem tworzą filmy dotyczące sprzętu i nowinek technologicznych. Wielu z nich wyrosło na prawdziwych celebrytów i obecnie produkuje inne treści.
Podróże
Na przekór pesymistycznym prognozom, zainteresowanie podróżami nie słabnie. Wręcz przeciwnie – takie treści są coraz popularniejsze. Wiele osób czerpie z nich wakacyjne inspiracje. Zainteresowanie wzbudzają już nie tylko rajskie wyspy, polski widz chętnie ogłada również wyprawy w miejsca bardzo ponure, czy wręcz niebezpieczne. Filmy dotyczące wyjazdów często publikują też autorzy, którzy na co dzień prezentują zupełnie inne treści.
Muzyka
Najczęściej odtwarzanymi filmami były także teledyski. Wielomilionowe wyświetlenia odnotowują aktualne przeboje – te, które są popularne wśród młodzieży. Wyjątkowo wysokie wyniki osiągają także klipy do piosenek rapowych.