Kojarzycie słynną kampanię Apple pod tytułem „1984”? Studio Epic Games wykorzystało ją jako inspirację do stworzenia swojej reklamy, która parodiuje markę Apple. Firma w ten sposób podkreśla niezadowolenie związane z usunięciem gry Fortnite z App Store.
Fortnite to gra, która cieszy się bardzo dużą popularnością. I choć dostępna jest na różne platformy, to w ostatnich dniach najgłośniej zrobiło się o jej wersji na iOS. Aplikacja kilka dni temu zniknęła ze sklepu dostępnego na urządzeniach Apple.
Dlaczego Fortinte został usunięty z App Store?
Powodem, dla którego firma zdecydowało się na usunięcie gry Fortnite ze swojego sklepu, był fakt wprowadzenia w grze nowego systemu płatności, który omijał standardową 30-procentową opłatę, która do tej pory była pobierana przez Apple za transakcje wykonywane w grach i aplikacjach. Firma oświadczyła, że tego typu działanie producenta gry narusza zasady sklepu z aplikacjami.
Firma Epic Games w nawiązaniu do całej sytuacji zdecydowała się na przygotowanie specjalnej reklamy zatytułowanej „Nineteen Eighty-Fortnite”. Nawiązuje ona do znanej kampanii reklamowej, którą prowadziło Apple pod tytułem „1984”. Producent gier przedstawia tam firmę technologiczną jako system, który rządzi światem. Dodatkowo cała akcja jest wspierana hashtagiem #FreeFortnite, który ma stać się metodą na zachęcenie graczy do walki o to „by rok 2020 nie stał się 1984″. Tu pojawia się natomiast nawiązanie do powieści George’a Orwella.
Czy porównanie Apple do totalitarnego zarządzania oraz budzenia uczucia strachu jest zasadne? Z zaciekawieniem czekamy na to, jak zakończy się obecny spór.