Ewolucja digital marketingu w farmacji i medycynie

W świecie ciągle rosnącej konsumpcji mediów cyfrowych, branża reklamowa stale ewoluuje. W jakim kierunku następuje ta ewolucja i co to oznacza dla producentów oraz marketerów?

Na świat komunikacji cyfrowej składają się liczne mniejsze krainy złożone między innymi z poszczególnych kanałów social media. Krainy te żyją swoim życiem, mają swoją kulturę, pisane i niepisane zasady, swoje przeznaczenie oraz wizerunek – mówi Bartosz Kramer, Digital Strategy Expert z agencji pharmamarketingowej NEKK. – Najczęściej spotykanym niezrozumieniem nowych mediów jest podejście, które działania marketingowe na Instagramie, YouTube, Google, TikToku, Twitterze, Facebooku i Twitchu traktuje jako jeden worek „reklamy w Internecie”, zaraz obok „reklamy telewizyjnej” czy „reklamy prasowej”. Internet jest już zdecydowanie zbyt różnorodny na takie podejście do komunikacji, której odpowiednie dopasowanie do danego kanału powinno być priorytetem dla producentów farmaceutycznych i medycznych.

Branża farmaceutyczna, będąca liderem w wydatkach reklamowych na media tradycyjne (głównie telewizję), z trochę większym dystansem podchodzi do mediów cyfrowych – przynajmniej w kontekście komunikacji z pacjentem i relatywnej wielkości budżetów reklamowych oraz obecności marek farmaceutycznych w social mediach. Przy stale rosnącym udziale konsumpcji contentu wygenerowanego przez użytkowników (za Delloite 2022) kurczowe trzymanie się tradycyjnych form reklamowych w tradycyjnych kanałach reklamowych jest działaniem wbrew globalnym trendom. Na szczęście, gdy mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją, można się do nadchodzących zmian przygotować i stopniowo wchodzić do social mediowej i digitalowej rzeki.

Aktualizowanie wiedzy w ciągle zmieniającym się świecie digital marketingu nie zawsze jest łatwe. Jedną z najprostszych metod podnoszenia swoich kompetencji w tym zakresie jest uczestnictwo w wydarzeniach branżowych podczas których poruszane są wyżej wymienione tematy. Takim wydarzeniem jest Digital Evolution For Pharma & Medical 2022, stacjonarna, dwudniowa konferencja, która odbędzie się już 2-3 czerwca w Warszawie.

Podczas panelu dyskusyjnego „Jak zaangażować klienta w komunikację kanałami online” porozmawiamy o tym czym w ogóle jest zaangażowanie w digitalu oraz jak i gdzie można efektywnie komunikować się w Internecie, serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych – mówi Bartosz Kramer.

Samodzielne odpowiadanie na tak trudne pytania jak „czy media społecznościowe są odpowiednim medium dla branży farmaceutycznej” może być trudne, dlatego warto swoje własne przemyślenia zderzyć z przemyśleniami innych ekspertów, których doświadczenia – zarówno pozytywne jak i negatywne – pozwalają na przestrzeganiu dobrych praktyk oraz mogą uchronić nas przed popełnianiem błędów, które ktoś inny już zdążył popełnić.

Artykuł powstał we współpracy z firmą nekk.pl

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne

Cooler Master Synk X — innowacyjny fotel oferujący nowy poziom immersji

Cooler Master już kilka miesięcy temu zapowiadał swój niecodzienny...

Kompaktowe lampy LED Zhiyun Molus

Chińska marka właśnie wzbogaciła swoją ofertę o kolejną propozycję...

Co wpływa na ceny nieruchomości w Polsce w 2023 roku?

Ceny nieruchomości w Polsce to temat, który od dłuższego...

Obiektywy Irix Cine dostępne z mocowaniem Fujifilm X

Irix do tej pory nie obejmował swoim wsparciem aparaty...

Kursy walut na żywo – jak można śledzić aktualne wahania na giełdzie?

Interesujesz się rynkiem walutowym już od dłuższego czasu? A...

Nowe, bardzo stylowe lampy LED klasy premium od Hobolite

Polski rynek fotograficzny wzbogacił się właśnie o nową markę...
0
Would love your thoughts, please comment.x