More

    GTA VI na PC opóźnione: Były deweloper Rockstar zdradza przyczyny

    Ostatni tydzień obfitował w emocje po premierze zwiastuna GTA 6. Potwierdzenie daty wydania na rok 2025 oraz zapowiedź dostępności gry wyłącznie na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X i S wywołało zdziwienie wśród społeczności graczy PC. Mike York, były animator w Rockstar New England, który pracował nad GTA 5 i Red Dead Redemption 2, postanowił wyjaśnić możliwe powody tej decyzji.

    GTA VI na PC poźniej, ale nie bez powodu

    York, w nowym wideo, zwraca uwagę na podejście Rockstar do konsol jako priorytetowych platform. Wskazuje, że dla GTA 5 priorytetem była PS3, a wersja na PC pojawiła później. Jego zdaniem głównym powodem opóźnienia wersji na PC jest konieczność dostosowania gry do różnorodnej architektury i komponentów komputerów, co wymaga obszernych testów i zasobów.

    York podkreśla, że różnorodność konfiguracji sprzętowych na PC stanowi wyzwanie, wymagające intensywnych testów, co tłumaczy opóźnienie w wydaniu wersji na PC. Wskazuje również na przykład nieudanej premiery Batman: Arkham Knight na PC w 2015 roku jako ostrzeżenie przed pośpiesznym wydaniem skomplikowanej gry na tej platformie.

    Odnosząc się do reakcji społeczności graczy PC, York apeluje o cierpliwość i zrozumienie dla deweloperów, podkreślając skomplikowanie procesu tworzenia gier na różne platformy. Jego zdaniem, czas poświęcony na dopracowanie wersji PC przyczyni się do lepszej jakości finalnego produktu.

    Zwiastun GTA 6, który wzbudził duże zainteresowanie, ujawnia dwoje protagonistów, Jasona i Lucię, stając się najczęściej oglądanym zwiastunem gry w ciągu 24 godzin od premiery na YouTube.

    Rafał
    Rafał
    Właściciel / Redaktor Naczelny Numag.pl / Pasjonat brytyjskiej muzyki i włoskiej motoryzacji. W wolnych chwilach oddaje się treningom siłowym i jeździe na rowerze. Uwielbia literaturę popularnonaukową i konsolowe gry fabularne.

    Nowe