Powiadomienia push – jak je skutecznie wykorzystać?

Powiadomienia push to narzędzie, które wspiera komunikację. Celem tych powiadomień mogą być zarówno działania wizerunkowe, które są związane z retencją oraz sprzedażowe. Mogą być głównym kanałem komunikacyjnym, a mogą też być komplementarne.

Każdy, kto się zastanawia co to są powiadomienia push, powinien wiedzieć, że są to wiadomości, które najczęściej odbiera się przez urządzenia mobilne. Wysyłane są one z inicjatywy i na wniosek właściciela danej aplikacji. Do zalet powiadomień push zalicza się to, że mają niski, jednostkowy koszt dotarcia do odbiorcy, że mają wysoki współczynnik dostarczeń, otwarć, a przede wszystkim komunikację tu i teraz. Mają również możliwość łączenia się z innymi technologiami, takimi jak np. geolokalizacja.

Żelazne zasady komunikacji push

Istnieje kilka żelaznych zasad posługiwania się powiadomieniami push. Najważniejsza to odpowiednie targetowanie. Powiadomienia wysyłać należy jako odpowiedź na indywidualne zapotrzebowanie odbiorcy. Daje to klientowi możliwość wyboru tematów, które interesują go tak naprawdę. Kolejną zasadą jest testowanie, ponieważ powiadomienia push należy i można testować. Służą do tego różne testy oraz cykliczne wysyłki tej samej treści, ale o różnych godzinach, lub testowanie video, grafik i copy. Otrzymane wyniki notuje się i analizuje, dzięki temu można je ciągle udoskonalać.

Powiadomienia push jest to najkrótsza forma przekazania informacji, która powinna skupić się na konkretnych kwestiach. Dlatego dobrze jest w tytule dać jakiś konkret, który sprawi, że odbiorca zaciekawi się i kliknie, aby dowiedzieć się więcej szczegółów.

Potencjalnego odbiorcę trzeba również odpowiednio zachęcić do skorzystania z możliwości odbioru tego typu informacji. Dlatego do powiadomień push można podchodzić w sposób niestandardowy i zastosować przeróżne formy notyfikacji emoji, lub też ciekawego dżingla – warto kierować tego typu komunikacje do użytkowników, którzy mają wysoki lead scoring (https://sare.pl/blog/sare/lead-scoring-w-praktyce/), tak by nie marnować budżetu.

W powiadomieniach push trzeba również zachęcać do działania potencjalnego odbiorcę. Nie należy również poddawać się, jeśli się zauważy, że odbiorca nie otworzył wiadomości i próbować do niego dotrzeć w inny sposób.

Powiadomienia push mogą działać nie tylko na urządzeniach mobilnych, ale również na detoskopie. Wtedy są to powiadomienia nazywane web push. Różnią się one między sobą przede wszystkim subskrypcją powiadomień, wyświetlaniem, formatem i przekierowaniami.
Jeśli chodzi o subskrypcję powiadomień to w przypadku mobilnych użytkownik aplikacji musi wyrazić na nie zgodę, natomiast w przypadku web push musi zgodzić się na subskrypcję.W przypadku wyświetlania różnica polega na tym, że mobilne wyświetlają się na urządzeniach wyłącznie takich jak smartfony i tablety, a pushe webowe na urządzeniach mobilnych i na detoskopie.

Natomiast jeśli chodzi o format to w obu wersjach może on być podstawowy, lub wzbogacony o grafikę, lub video format tekstowy.

Co do przekierowań zaś to w obu przypadkach możliwe jest przekierowywanie do aplikacji lub poza nią. Natomiast w przypadku pushy webowych istnieje możliwość kierowania na stronę internetową lub poza nią.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments