More

    Co to jest Shopware PWA?

    Shopware, niemiecka platforma e-commerce typu open source, została założona w 2000 roku. Obecnie korzysta z niego ponad 100 tys. firm na całym świecie. Na szczególną uwagę zasługuje aplikacja PWA, która zapewnia wyjątkową obsługę klienta. Sprawdź, co dokładnie oznacza skrót!

    Kilka słów o Shopware 6

    Jeśli szukasz alternatywy dla Magento 2 i Prestashop, zwróć uwagę na Shopware. Platforma e-commerce wspiera omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałową. Zintegruj sklep internetowy z Amazonem, Allegro i eBay. Dodatkowo w panel wbudowany jest Facebook Marketplace, Google Shopping i Instagram Martplece. Skorzystaj z tych udogodnień, dzięki nim przyciągniesz większą liczbę klientów. 

    Na uwagę zasługuje też intuicyjny panel administracyjny, który pozwala samodzielnie zarządzać sklepem. Aby stworzyć projekt, skorzystaj z funkcji “drag & drop”, czyli “przeciągnij i upuść”. Technologia API First zdecydowanie ułatwia integrację sklepu z różnymi narzędziami, w tym CRM, WMS, ERP i PMI. Ponadto Shopware 6 wyposażone jest w narzędzie Shopping Experiences. Za pomocą kreatora możesz stworzyć landing page, stronę kategorii i produktu. Każdy element jest responsywny, dzięki czemu dobrze prezentuje się na każdym urządzeniu. Aby zdobyć przewagę nad konkurencją, dostosuj content do kanału sprzedaży.

    Warto również wspomnieć o narzędziach SEO, które znacznie ułatwiają optymalizację strony. Zastanawiasz się, jak poprawić widoczność strony? Stwórz przyjazne adresy URL, pamiętaj o meta tagach, dodawaj linki wewnętrzne i zadbaj o alternatywne opisy grafik.

    Shopware PWA – co warto o niej wiedzieć?

    PWA (Progressive Web App) to progresywna aplikacja webowa, którą uruchamia się jak tradycyjna strona, ale możemy korzystać z niej nawet wtedy, gdy mamy słabe połączenie internetowe lub działamy w trybie offline. Po pobraniu aplikacja zostanie zapisana w pamięci urządzenia. Działa ona w trybie pełnoekranowym, ale na górze nie zobaczymy tradycyjnego adresu URL. Aplikacja jest responsywna, co oznacza, że dostosowuje się ona do wielkości ekranu urządzenia. 

    Nie trzeba jej aktualizować, ponieważ odpowiada za to mechanizm Service Worker. Wyświetla się ona prawidłowo na urządzeniach zarówno z systemem Android, jak i iOS, czy Windows. PWA zajmuje znacznie mniej miejsca w pamięci niż aplikacja mobilna. PWA wizualnie i funkcjonalnie przypomina aplikację mobilną, ale wyświetla się w przeglądarce.

    Aplikacje PWA – zalety

    PWA łączy w sobie zalety nowoczesnych przeglądarek i natywnych aplikacji mobilnych. Szybko się ładuje, co zmniejsza współczynnik odrzuceń. Aplikacja błyskawicznie reaguje na działania użytkownika, takie jak kliknięcie, czy otwieranie menu. Dodatkowo umożliwia ona wysyłanie powiadomień PUSH, w ten sposób możesz poinformować klientów o nowej ofercie, zrealizować kampanię remarketingową, bądź skrócić ścieżkę zakupową. To doskonały sposób na utrzymanie klientów i pozyskanie nowych.

    Roboty wyszukiwarki traktują PWA jak tradycyjne strony internetowe, w związku z tym optymalizacja aplikacji pod SEO nie różni się zbytnio od pozycjonowania sklepu online. Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym i słowach kluczowych, dzięki czemu zdobędziesz przewagę nad konkurencją. Przesyłane dane są szyfrowane protokołem HTTPS, dzięki czemu nie trafią one w niepowołane ręce.

    Shopware PWA pozwala stworzyć dodatkowy kanał sprzedaży lub zastąpić dotychczasowy design sklepu. W przypadku innych platform należy zaprojektować aplikację od podstaw, co wpłynie na czas i koszt implementacji. Aby zautomatyzować procesy biznesowe, połącz PWA z systemem zarządzania produktami i śledzenia zamówień. Dodatkowo aplikacja jest zintegrowana z wtyczkami i CMS przez API.

    Jak włączyć PWA?

    Aplikacja PWA posiada plik “manifest.json”, dlatego można ją zapisać na ekranie początkowym smartfona lub tableta. Nie musisz wchodzić do App Store, Microsoft Store lub Google Play, żeby ją pobrać. Takie rozwiązanie upraszcza i przyspiesza proces instalacji. 

    Aby korzystać z progresywnej aplikacji webowej, wpisz adres URL w przeglądarce, w ten sposób serwer akceptuje żądane połączenie. Wyświetli Ci się wtedy komunikat o możliwości dodania jej do ekranu głównego. Jeśli wyrazisz zgodę, pojawi się na nim “skrót” przypominający ikony aplikacji. 

    Jak PWA może wpłynąć na sprzedaż?

    PWA zapewnia ciągłość sesji, co może przyczynić się do wzrostu konwersji. Użytkownik może dodawać produkty do koszyka, przeglądać ofertę, czy wprowadzać dane do formularza, nawet jeśli stracił połączenie z Internetem. Korzystając z aplikacji Vue Storefront, możemy pobrać katalog sklepu online w ciągu 0,1 sekundy. W ten sposób znacznie poprawisz doświadczenie klienta. 

    Shopware PWA ładuje wszystkie dane z wyprzedzeniem, dzięki czemu możesz przeglądać ofertę i dodawać produkty do koszyka, a zamówienie złożysz, gdy znów będziesz miał dostęp do Internetu. Ponadto Vue Storefront wykorzystuje przedni aparat urządzenia mobilnego do skanowania kodów kreskowych.

    Podsumowanie

    Z najnowszych badań wynika, że 75% użytkowników kupuje za pomocą telefonu, a jeszcze więcej osób przegląda na nim oferty sklepów. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto stworzyć PWA. Dzięki temu potencjalni klienci nie muszą ściągać kolejnej aplikacji na smartfona. 

    PWA zapewnia doskonałe doświadczenie klienta, dzięki czemu chętniej wraca do sklepu. To świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy stawiają na innowację i myślą długoterminowo. Wdrożenie aplikacji warto jednak powierzyć doświadczonym programistom, w ten sposób przebiegnie ona bez problemu. 

    Artykuł sponsorowany

    Nowe