Serwis iFixit zaprezentował wnętrze iPhone’a 12 mini

fot. ifixit

Na swój warsztat serwis iFixit wziął tym razem najmniejszą wersję nowego smartfona z rodziny Apple, aby ocenić między innymi łatwość jego naprawy. Mowa o iPhone 12 mini, który jest najmniejszym telefonem w ofercie giganta z Coupertino.

Serwis iFixit pozwala przeciętnemu użytkownikowi zajrzeć we wnętrza swojego telefonu, bez jego rozbierania, oceniając, jak jest zbudowany i czy jest łatwy w naprawie. Jak się okazało, konstrukcja iPhone 12 mini, stawiła twórcom nie lada wyzwanie. Mała obudowa, zmusiła inżynierów Apple do wysiłku, aby pomieścić w niej wszystkie niezbędne części. Niektóre elementy jak bateria, zostały zmniejszone, natomiast inne pozostały bez zmian. Mowa tu na przykład o tylnym aparacie fotograficznym, które ma te same moduły.

Zmienione zostały również głośniki i pierścień MagSafe. Zmiany dotknęły również silnika Tapic Engine oraz przewody do wyświetlacza – w podstawowej wersji są 3, w wersji mini 2. Kolejnymi nowościami są czujniki górne, zawierające głośnik oraz czujnik Face ID i czujnik oświetlenia.

Naprawa iPhone 12 mini, serwis iFixit ocenił na 6, w 10-puntkowej skali. Najczęściej naprawiane elementy jak wyświetlacz czy bateria są dość łatwe w wymianie. Modułowość większości komponentów sprawia, że można je wymienić bez udziału innych części, co jest niewątpliwą zaletą.

W przypadku samodzielnej naprawy pierwszym dużym problemem, z którym się spotkamy, to specjalistyczne śruby. Naprawę mogą również utrudniać środki chroniące przed zalaniem, zastosowane w urządzeniu. Jednak spośród wszystkich przeszkód w naprawie, wymienia się bardzo delikatne i kruche szkło, które znajduje się z tyłu urządzenia.

Dlatego, jeśli tylko coś dzieje się w Waszym telefonem, zachęcamy do wizyty w serwisie Apple.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments