Ile samochodów sprzedaż Lexus w Polsce?

0
33

Lexus osiągnął niedawno istotny kamień milowy w Polsce. Od początku swojej działalności w naszym kraju sprzedano 50 381 pojazdów tej marki. Jak kształtowała się ta sprzedaż i co przyczyniło się do jej wzrostu?

Historia Lexusa w Polsce

Marka Lexus zadebiutowała globalnie w 1989 roku, prezentując model LS. W Polsce oficjalne wprowadzenie marki miało miejsce w 1997 roku, z modelem GS jako pierwszym dostępnym samochodem. Od tego czasu sieć sprzedaży Lexusa w Polsce systematycznie się rozwijała, osiągając obecnie 19 obiektów.

Co ciekawe, dynamika wzrostu była szczególnie zauważalna w ostatnich pięciu latach. W 2018 roku świętowano sprzedaż 20 tys. samochodów, a w ciągu następnych pięciu lat liczba ta wzrosła o dodatkowe 30 tys.

Najczęściej wybierane modele

Z wszystkich modeli dostępnych w Polsce, Lexus NX cieszy się największą popularnością. Od 2014 roku, kiedy pojawił się w ofercie, sprzedano 16 936 egzemplarzy. Kolejne w kolejności są modele RX z 10 tys. egzemplarzy od 2000 roku oraz UX, który zadebiutował w 2019 roku, z 6,5 tys. sprzedanych aut.

Hybrydy

Pojazdy hybrydowe odegrały kluczową rolę w sprzedaży Lexusa w Polsce. Aż 64% wszystkich samochodów sprzedanych w Polsce było napędzane hybrydowo. Lexus zainicjował ten trend w 2005 roku, prezentując model RX 400h. Do tej pory sprzedano 32 072 hybrydowe modele, z NX jako dominującym.

W 2023 roku hybrydy stanowiły 87,4% sprzedaży Lexusa w Polsce. Model NX z hybrydą klasyczną lub plug-in cieszył się największym zainteresowaniem, z 2595 sprzedanymi egzemplarzami. Model RX, dostępny z trzema rodzajami napędu hybrydowego, znalazł 1356 nabywców, a model UX 1068.

Emocje na drodze?

Lexus od lat oferuje również samochody sportowe. Chociaż produkcja tych modeli jest ograniczona, cieszą się one uznaniem wśród polskich klientów. Model LFA, z potężnym silnikiem V10, znalazł dwóch nabywców w Polsce. Model IS F został wybrany przez 51 osób, a GS F przez 27.

Aktualnie dostępne modele sportowe to RC F, LC 500 oraz LC 500 Convertible.

Robert Mularczyk, PR Senior Manager z Toyota & Lexus Central Europe, podsumowuje sukces marki w Polsce, zwracając uwagę na jakość, niezawodność oraz doskonałą obsługę w salonach i serwisach.

Leave a reply

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj