Coraz częściej słyszy się o programach partnerskich. Czym one są? Kto może brać w nich udział? Jak wygląda współpraca w praktyce? Poniżej znajdziesz kilka podstawowych informacji na temat programu partnerskiego i zasad jego funkcjonowania.

Czym są programy partnerskie?

Programy partnerskie są jednym ze sposobów współpracy między firmami, a osobami prywatnymi lub przedsiębiorcami. To taki rodzaj współpracy, w której osoba prywatna świadczy usługi na rzecz firmy lub promuje jej produkty w zamian za co otrzymuje wynagrodzenie.

Najczęściej jest to wynagrodzenie prowizyjne, zależące od aktywności, skuteczności działania i od ilości sprzedanych dzięki promocji partnera produktów. Przykładowo – w programie partnerskim AVG i Avast prowizję dostaje się od każdej sprzedanej licencji na oprogramowanie antywirusowe.

Kto może dołączyć do programu partnerskiego?

Kto może zostać współpracownikiem i brać udział w programach partnerskich? Firmy zazwyczaj jednoznacznie precyzują kogo potrzebują lub… nie stawiają żadnych wymagań. Ważne jest to by partner miał szerokie kontakty w Internecie, czyli np. prowadził swój blog, stronę www, miał kanał w social media lub na YouTube lub też był trendsetterem. Takie osoby gromadzą wokół siebie czytelników zainteresowanych ich pasją i publikacjami, co dla firm stanowi ciekawą grupę docelową.

Program partnerski jest umową korzystną dla obu stron, bo bloger czy youtuber może zarobić na swoich pasjach. Bez względu na to czy piszesz o kotach, modzie, sporcie, bezpieczeństwie w sieci czy o gotowaniu, z pewnością znajdziesz firmę, która będzie zainteresowana współpracą z tobą. W większości przypadków nie musisz nawet mieć swojej działalności gospodarczej, ponieważ do bycia partnerem wystarczy zwykła umowa.

Jak rozliczany jest partner?

Warunki programów partnerskich ustalane są indywidualnie między partnerem i firmą. Umowa precyzuje wszystkie najważniejsze informacje takie jak zakres prac, wysokość wynagrodzenia, moment jego wypłaty, jak również sposób rozliczania. Prowizja jest wypłacana na wskazane konto bankowe po zakończeniu ustalonego wcześniej okresu rozliczeniowego.

Zazwyczaj jej obliczaniem zajmuje się automatyczny system, sprawdzający z czyjego polecenia klient trafił do sklepu. To duża wygoda, bo nie trzeba monitorować ruchu na swojej stronie ani siedzieć po uszy w statystykach.

Jak wygląda współpraca w programie partnerskim?

Bywa, że strony umawiają się również na konkrety dotyczące publikowanej treści (np. jej formę, częstotliwość publikacji lub zakres przekazywanych informacji). Nie zawsze tak jest. Niektóre firmy zostawiają blogerom wolną rękę, przesyłając swoje produkty do przetestowania. Nie ingerują wówczas w treść recenzji ani w subiektywną ocenę blogera. To pozwala autorom wpisów zachować obiektywizm i pozostać wiernym wobec swoich fanów.

___

Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG.

Dowiedz się więcej o CORE – program partnerski

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o