NEKK powiększa portfolio klientów dla których realizuje programy edukacyjne i konkursy z zakresu marketingu farmaceutycznego. Agencja NEKK wygrała przetarg na obsługę konkursów kierowanych do farmaceutów i aptek w całej Polsce. Akcje zaplanowane są cyklicznie i będą trwać do końca 2022 roku. Również w ostatnim miesiącu NEKK wygrał dwa przetargi na obsługę programów edukacyjnych skierowanych do lekarzy, dla czołowych producentów farmaceutycznych. Kontrakty obowiązują do końca 2022 roku. NEKK specjalizuje się w projektowaniu i realizacji medycznych programów edukacyjnych od ponad dziesięciu lat.
NEKK dla aptek i farmaceutów
Konkursy dla aptek i farmaceutów połączone z testami wiedzy o produktach to jedno z podstawowych narzędzi budowania relacji na linii firma farmaceutyczna – apteka. Ich celem jest edukacja personelu medycznego w zakresie wiedzy produktowej oraz wzmacnianie wolumenów sprzedaży. To także ważne narzędzie budowania relacji pomiędzy przedstawicielami medycznymi, a farmaceutami.
„Rocznie organizujemy nawet do kilkudziesięciu tego typu akcji. Jako organizator bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej, opracowanie regulaminów i materiałów konkursowych, obsługę bazy uczestników, obsługę infolinii, weryfikację raportów i warunków uczestnictwa, oraz wydanie nagród. Najważniejszym benefitem dla naszych klientów jest budowa trwałych relacji przedstawicieli medycznych z farmaceutami” – mówi Patrycja Napierała, Starszy Specjalista w Dziale Programów i Akcji Konkursowych NEKK.
Programy edukacyjne dla lekarzy
Programy edukacyjne to jedno z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do medycznych grup zawodowych. Programy edukacyjne kierowane do lekarzy osiągają podobne efekty jak wizyta przedstawiciela handlowego, jednocześnie znacznie mniej obciążając budżet producenta. Z kolei programy kierowane do farmaceutów mają bezpośredni i wymierny wpływ na sellout w aptece.
„Obecnie realizujemy takie programy obejmujące wszystkie rodzaje odbiorców, jeśli chodzi o medyczne grupy zawodowe. Są to działania skierowane do aptek i farmaceutów wykorzystujące nowoczesne narzędzia edukacyjne połączone z elementami odsprzedażowymi. Na bazie dotychczasowych projektów przygotowaliśmy kompletną infrastrukturę, by być gotowym zarówno do obsługi on i offline. Liczba obsługiwanych farmaceutów rok do roku wzrasta, dlatego na bieżąco aktualizujemy nasze rozwiązania pod kątem technologicznym i prawnym. W tym momencie naszą obsługą objętych jest ponad 30 tys. pracowników aptek. Dzięki stałemu dialogowi, który prowadzimy z farmaceutami np. poprzez infolinię oraz badania opinii, mamy bieżące informacje na temat potrzeb i oczekiwań uczestników naszych akcji, a więc jesteśmy w stanie reagować natychmiast i dostosowywać nasze rozwiązania. Prowadzimy ponadto programy badawczo-edukacyjne skierowane do lekarzy wybranych specjalizacji. Nie ukrywam, że ten wycinek rynku dość mocno wzrasta w obecnym czasie. Wiele firm – producentów farmaceutycznych inwestuje w rozwiązania edukacyjne, tworząc własne platformy lub korzystając z gotowych narzędzi. My takie posiadamy – mówi Małgorzata Piotrowicz, Kierownik Działu Programów i Akcji Konkursowych NEKK.
Edukacja pacjentów ma kluczowe znaczenie w skutecznej terapii pacjentów. Niestety często lekarzom brakuje na nią czasu. Udział w programach edukacyjnych pozwala w szybki i klarowny sposób przekazywać pacjentom wiedzę na temat danej jednostki chorobowej. Z kolei programy kierowane do farmaceutów mają bezpośredni i wymierny wpływ na sellout w aptece.
„Jesteśmy odpowiedzialni za pełne opracowanie materiałów i pakietów edukacyjnych, przygotowanie umów, obsługę oraz weryfikację wykonanych badań edukacyjnych, a także raportowanie. Programy edukacyjne to typowe projekty typu win-win. Zyskuje pacjent, ponieważ otrzymuje skondensowaną, rzetelną wiedzę na temat danej jednostki chorobowej. Zyskuje lekarz ponieważ otrzymuje narzędzia potrzebne do podnoszenia świadomości pacjentów. Wreszcie klient – firma farmaceutyczna otrzymuje szczegółowe wyniki badań statystycznych na temat badanej grupy pacjentów. Wyniki może wykorzystywać w rozwijaniu terapii, lepszym dostosowaniu produktów do pacjentów, czy publikacjach naukowych” – komentuje M. Piotrowicz.
O agencji NEKK
NEKK to agencja reklamowa której oferta skoncentrowana jest na szeroko rozumianym rynku ochrony zdrowia oraz marketingu farmaceutycznym. Od ponad 10 lat realizuje projekty sprzedażowe i wizerunkowe dla branży pharma. NEKK to ponad 50 doświadczonych specjalistów, którzy pod jednym dachem łączą kompetencje w kluczowych obszarach: strategia i analiza, eventy, programy edukacyjne, kreacja, produkcja dtp, copywriting, korekta, oraz obsługa klienta. Tak kompleksowy zakres kompetencji pozwala przyjąć szerszą perspektywę w myśleniu o tym, co jest możliwe w marketingu farmaceutycznym.
Klienci NEKK to zarówno duże koncerny farmaceutyczne, kliniki medyczne, czy stowarzyszenia lekarskie. W ostatnim czasie NEKK prowadził m.in. projekty dla Merck Group, Herbapol Poznań, Novascon Pharmaceuticals, Bayer, Biofarm, Bioderma, Angelini Pharma, Apotex Polska, Synoptis Pharma, czy dla Grupy NEUCA.
Artykuł powstał we współpracy z firmą nekk.pl