Skuteczna reklama w mediach społecznościowych

Jednym z nieodłącznych elementów dzisiejszych strategii marketingowych jest reklama w social mediach. Ta forma promocji oferuje wysokie zasięgi i możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy docelowej. Popularne platformy, takie jak Facebook czy Instagram, od lat umożliwiają prowadzenie płatnych kampanii. Czy są skuteczne? Przekonajmy się!

Czym jest reklama w social mediach?

Reklamą w mediach społecznościowych można określić każde działanie, którego celem jest dotarcie do użytkowników za pomocą płatnych narzędzi. System reklamowy może różnić się w zależności od platformy, jednak mechanizmy jego działania są zbliżone. Swoje treści możesz promować m.in. na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, Twitterze czy Pintereście. Każdy z tych serwisów społecznościowych zrzesza ogromną liczbę użytkowników. Mając to na uwadze, uwzględnienie social mediów w planie marketingowym jest niezbędne, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Wybór odpowiedniej platformy w głównej mierze zależy od charakteru Twojej działalności. 

Na pierwszy rzut oka ciężko jest odróżnić płatne reklamy w mediach społecznościowych od zwykłych, niesponsorowanych postów. Są one zbliżone wizualnie, jednak wszelkie treści reklamowe muszą być odpowiednio oznaczone (np. poprzez dopisek “sponsorowane”). Oczywiście treści, które nie są objęte reklamą, zostaną wyświetlone pewnej grupie użytkowników, jest to tzw. zasięg organiczny. Jeśli jednak zależy Ci na dużych zasięgach, musisz przygotować się na wydatki związane z reklamą w social mediach.

Ile kosztuje reklama w mediach społecznościowych?

Koszt reklamy w telewizji, radiu czy prasie jest zazwyczaj z góry ustalony i ujęty w cenniku danego usługodawcy. Wybierasz pakiet, płacisz i wiesz, czego możesz oczekiwać (np. określonej liczby emisji Twojej reklamy). W kontekście mediów społecznościowych sprawa jest bardziej skomplikowana, gdyż ich systemy są znacznie elastyczniejsze. 

Sam ustalasz kwotę, którą przeznaczysz na płatne działania w social mediach. Może być to równie dobrze 10, 200, jak i 100 tysięcy złotych. Jako reklamodawca ustalasz ilość promowanych postów i harmonogram ich publikacji. Ponadto masz realny wpływ na optymalizowanie swoich reklam pod określony target. Możesz określić, dla jakich użytkowników mają wyświetlać się Twoje treści sponsorowane. Wszystkie te elementy mają wpływ na ostateczny koszt kampanii w social mediach.

Marketing w social media – jak zmierzyć jego efektywność?

Bezsprzecznym atutem płatnych działań w mediach społecznościowych jest mierzalność ich efektywności. W statystykach dotyczących Twojej kampanii znajdziesz szczegółowe informacje na temat konwersji czy liczby kontaktów z reklamą. Pojęcie konwersja odnosi się do zrealizowanych założeń. Im więcej interakcji (np. kliknięć w reklamę, polubień strony), tym wyższa konwersja. Do mierzenia efektywności płatnych działań możesz wykorzystać wskaźniki takie jak:

  • Zaangażowanie – objawiające się w reakcji odbiorców na reklamę (np. ilość udostępnień posta, liczba jego polubień).
  • Ekspozycja – czyli liczba odbiorców, do których dotarła reklama. 
  • Rekomendacja – wyrażana w formie opinii odbiorców o Twoim produkcie czy usłudze w mediach społecznościowych.
  • Działanie – konkretne działania wpływające na konwersję (np. liczba produktów zakupionych za pomocą linku sponsorowanego).

Czym wyróżnia się reklama w mediach społecznościowych?

Marketing w mediach społecznościowych cechuje się:

  • Interakcyjnym charakterem – odbiorcy mogą skomentować Twoje treści, polubić je czy udostępnić na swojej tablicy.
  • Różnorodną formą reklamy- możesz promować posty, które zawierają tekst, grafikę, video, link do innej witryny czy interaktywne formularze. Wszystko zależy od Twojej koncepcji!
  • Możliwością precyzyjnego określenia grupy docelowej – która wynika z tego, że platformy społecznościowe gromadzą ogromną liczbę informacji na temat swoich użytkowników. W przypadku klasycznych mediów możliwość targetowania jest bardzo ograniczona i w dużej mierze intuicyjna.

Chcesz, aby Twoja firma w social mediach przyciągała jak najwięcej odbiorców? Powierz prowadzenie mediów społecznościowych profesjonalnej agencji marketingowej Kohai! Specjaliści z zakresu social mediów pomogą Ci przekuć działania reklamowe w realny zysk.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Kohai

Polecane

Dyson 360 Vis Nav™ – rewolucja w automatycznym sprzątaniu?

Firma Dyson ujawniła swój najnowszy model robota sprzątającego, który...

Pokrowce do iPhone 15 | NJORD: prezentuje nowości dla Apple

Nie minął nawet tydzień od premiery najnowszej serii iPhone...

Masz już iPhone 15? Hama prezentuje akcesoria dla nowej generacji Apple!

Po wprowadzeniu na rynek najnowszego modelu iPhone 15 przez...

Ukryte funkcje Twojego iPhone, o których nie wiedziałeś

Nowoczesne smartfony są coraz bardziej funkcjonalne i rozbudowane. Apple...

Gigantyczny SAMSUNG już w sprzedaży!

Nowy model telewizora Samsung o imponującej wielkości ekranu 98...

Jak hamować motocyklem w deszczu?

Jazda na motocyklu to nie tylko emocje i wolność...

Kurtka motocyklowa na jesień – jaką wybrać?

Jesień to czas, kiedy motocykliści muszą być szczególnie przygotowani...

Krótsze lekcje i 4 dni szkoły w tygodniu?!

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez platformę ClickMeeting, znacząca część...

Słuchawki CORSAIR VIRTUOSO PRO | Dla entuzjastów gier i streamingu

CORSAIR -  producent sprzętu dla graczy i twórców cyfrowych...

Jak wyłączyć powiadomienia na Iphone?

Jeśli chcesz całkowitego spokoju od powiadomień lub zmienić ich...

Weekend w europejskich stolicach: jak maksymalnie wykorzystać krótki wyjazd?

Podróże kształcą, bawią i uczą. Co, jeśli mamy jednak...

Jak korzystać ze Street View w mapach iPhone?

Istnieją dwa sposoby korzystania z funkcji Street View w...

Skanowanie kodów QR na iPhone | PORADNIK

Kody QR stają się coraz bardziej popularne w codziennym...

Północ Europy kryje tajemnicę: gdzie podziwiać zorzę?

Zorza polarna, znana również jako Aurora Borealis, jest jednym...

Czy nowe Motorole zdetronizują konkurencję?

Motorola wprowadza do Polski cztery nowe modele smartfonów, które...

Canon i nowe obiektywy Cinema Prime

Nowa seria obiektywów dla profesjonalistów Canon ogłosił premierę siedmiu modeli...

Polecane

Dyson 360 Vis Nav™ – rewolucja w automatycznym sprzątaniu?

Firma Dyson ujawniła swój najnowszy model robota sprzątającego, który...

Pokrowce do iPhone 15 | NJORD: prezentuje nowości dla Apple

Nie minął nawet tydzień od premiery najnowszej serii iPhone...

Masz już iPhone 15? Hama prezentuje akcesoria dla nowej generacji Apple!

Po wprowadzeniu na rynek najnowszego modelu iPhone 15 przez...

Ukryte funkcje Twojego iPhone, o których nie wiedziałeś

Nowoczesne smartfony są coraz bardziej funkcjonalne i rozbudowane. Apple...

Gigantyczny SAMSUNG już w sprzedaży!

Nowy model telewizora Samsung o imponującej wielkości ekranu 98...

Krótsze lekcje i 4 dni szkoły w tygodniu?!

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez platformę ClickMeeting, znacząca część...

Jak wyłączyć powiadomienia na Iphone?

Jeśli chcesz całkowitego spokoju od powiadomień lub zmienić ich...

Weekend w europejskich stolicach: jak maksymalnie wykorzystać krótki wyjazd?

Podróże kształcą, bawią i uczą. Co, jeśli mamy jednak...

Skanowanie kodów QR na iPhone | PORADNIK

Kody QR stają się coraz bardziej popularne w codziennym...

Czy nowe Motorole zdetronizują konkurencję?

Motorola wprowadza do Polski cztery nowe modele smartfonów, które...

Canon i nowe obiektywy Cinema Prime

Nowa seria obiektywów dla profesjonalistów Canon ogłosił premierę siedmiu modeli...

Najnowsze słuchawki Jabra Elite teraz w Polsce!

Na tegorocznych targach IFA w Berlinie zostały przedstawione modele...

Raj dla rowerzystów: Gdzie w Europie warto wybrać się na dwóch kółkach?

Jazda na rowerze po europejskich szlakach to marzenie wielu...

Jak robić profesjonalne zdjęcia iPhone 14 Pro?

W świecie cyfrowym, gdzie każdy może być fotografem, Twoja...

TOP 5: porannych zwyczajów ludzi sukcesu – dowiedz się teraz!

Kiedy myśli się o ludziach sukcesu, często wyobraża się...

Fernando Santos zwolniony!

Według najnowszych doniesień Przeglądu Sportowego, Fernando Santos, selekcjoner piłkarskiej...
0
Would love your thoughts, please comment.x