Strategia content marketingowa – jak powinna wyglądać?

Content marketing to współcześnie obowiązkowy element każdej strategii marketingowej firmy. Niezbędny w działaniach SEO, kampaniach wizerunkowych, reklamach, social mediach i innych kanałach komunikacji marki z odbiorcami oraz kontrahentami. Warto jednak, by strategia content marketingowa była dobrze przemyślana i pomagała w realizacji celów firmy. Jak powinna wyglądać? Sprawdźmy!

Czym jest strategia content marketingowa?

Marketing treści opiera się na działaniach skupionych wokół tekstów publikowanych w różnych źródłach – zarówno online, jak i offline. Tu jednak warto zaznaczyć, że treści są szeroko rozumiane – jako teksty blogowe, opisy na stronach internetowych, wpisy sponsorowane, posty w social mediach, ale też infografiki, materiały wideo, grafiki, komiksy czy animacje. Formatów jest sporo, ale wszystkie je łączy jedno – treści muszą być użyteczne dla odbiorców oraz realizować cele biznesowe i komunikacyjne marki. To właśnie strategia content marketingowa nakreśla cele, wskazuje sytuację wyjściową firmy, opisuje działania konkurencji, a także opisuje plan działania i kanały dystrybucji treści.

Chcesz wiedzieć więcej o content marketingu? Wejdź na: https://tearsofjoy.pl/uslugi/content-marketing.

Jak powinna wyglądać strategia content marketingowa?

Strategia content marketingowa pomaga wyznaczyć cele, jakie marka będzie realizować poprzez marketing treści, ale też oszczędza czas, środki i energię, które byłyby wykorzystane przy prowadzeniu nieprzemyślanych i nieskutecznych działań. Oto 5 elementów, które powinny zostać uwzględnione w strategii content marketingowej.

1. Cele

Tak, jak wcześniej wspomnieliśmy, strategia pozwala na skuteczną realizację celów. Najpierw jednak trzeba je wyznaczyć. Pamiętaj, że powinny być one mierzalne, konkretne, osiągalne, istotne i przede wszystkim określone w czasie. Zawsze należy mieć na uwadze cele biznesowe firmy. Na tej podstawie ustalamy cel główny – np. generowanie leadów sprzedażowych poprzez zachęcenia do konkretnego działania. Dodatkowo warto wskazać cele poboczne, czyli tzw. cele taktyczne, jak np. zwiększenie ilości osób zapisanych na newsletter, więcej obserwujących w social mediach, zwiększone zaangażowanie odbiorców treści (np. mierzone scroll depth, czasem poświęconym na lekturę treści).

2. Stworzenie buyer persona

Kto jest adresatem komunikacji? Znając odpowiedź na to pytanie, możesz stworzyć sylwetkę klienta indywidualnego. Buyer persona to nie grupa docelowa, a profil osoby, która ją reprezentuje. Wiek, płeć, miejsce zamieszkania, styl życia, zainteresowania, upodobania, miejsce pracy, zarobki – to wszystko ma znaczenie i pomoże Ci w ustaleniu strategii działań content marketingowych.

3. Analiza sytuacji wyjściowej

Przeanalizuj działania swoje, jak i działania prowadzone przez konkurencję. Jakie treści cieszą się największą popularnością i dobrze się klikają? Zastanów się też, jakimi zasobami dysponujesz (budżet, know-how, narzędzia), sięgnij po narzędzia analizujące działania konkurencji i ustal, co możesz robić lepiej i jak zachęcić Klientów do tego, by osiągnąć swoje cele content marketingowe.

4. Ustal plan działania

Dysponując już wszelkimi niezbędnymi informacjami, możesz przejść do wyciągania wniosków, wyboru kanałów komunikacji i narzędzi, którymi będziesz się posługiwać. Plan może dotyczyć okresowych działań – na przykład na najbliższy kwartał. Nawet najlepsze treści trzeba skutecznie dostarczyć potencjalnym klientom, dlatego warto łączyć różne kanały, formaty treści i postawić na działania 360.

Chcesz wiedzieć więcej o grafikach na Facebooku? Odwiedź stronę: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/jakie-powinny-byc-wymiary-grafik-na-facebooku-w-2021 i przeczytaj.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Tears of Joy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments