YouTube wspiera twórców w walce z AI
YouTube podejmuje kolejne kroki w walce z nieautoryzowanym wykorzystaniem technologii AI do kopiowania wizerunków celebrytów i twórców. Współpraca z agencją Creative Artists Agency (CAA) pozwoli znanym osobom na identyfikację i zgłaszanie treści, które wykorzystują ich podobizny generowane przez sztuczną inteligencję. Nowe narzędzia zostaną przetestowane z celebrytami i sportowcami już na początku przyszłego roku, a następnie zostaną udostępnione najlepszym twórcom YouTube i profesjonalistom reprezentującym talenty.
Technologia na straży tożsamości twórców
We wrześniu YouTube ogłosił plany stworzenia narzędzi do zarządzania AI-generowanymi przedstawieniami twórców oraz ich głosów. Teraz firma potwierdziła, że może zaoferować celebrytom, a wkrótce także twórcom, możliwość kontrolowania treści, które wykorzystują ich twarz czy głos na masową skalę.
Dzięki partnerstwu z CAA, YouTube wprowadzi zaawansowane narzędzia, które pozwolą na szybsze i bardziej efektywne identyfikowanie treści generowanych przez AI. Agencja ta już w ubiegłym roku wprowadziła CAAVault, system skanujący i przechowujący cyfrowe podobizny swoich klientów, w tym ich twarze, ciała i głosy.
Nowe technologie identyfikacji głosu
Kolejnym krokiem w ochronie twórców będzie technologia wykrywania „syntetycznego śpiewu”, która pozwoli na identyfikację AI-generowanych treści muzycznych, wykorzystujących głosy artystów. Już teraz YouTube umożliwia wytwórniom muzycznym zgłaszanie treści AI naśladujących głosy artystów i wymaga od twórców oznaczania filmów zawierających treści generowane przez sztuczną inteligencję.
Ochrona twórców w świecie AI
Działania YouTube są odpowiedzią na rosnące obawy związane z wykorzystaniem technologii AI do tworzenia nieautoryzowanych kopii wizerunków oraz głosów znanych osób. Dzięki nowym narzędziom platforma ma na celu zapewnienie większej ochrony twórcom i celebrytom, dbając o autentyczność treści i prawa do wizerunku.
Wprowadzenie zaawansowanych narzędzi do wykrywania treści AI to duży krok naprzód dla YouTube i jego partnerów. Nowe funkcje nie tylko chronią tożsamość twórców, ale również wspierają transparentność w dziedzinie tworzenia treści cyfrowych.