Czym jest mailing?

Mailing to obecnie najpopularniejszy kanał stosowany do przekazywania ciekawych informacji odbiorcom. Wiele osób zastanawia się, co to jest mailing i jakie zalety ma taka forma promocji. Ludzie często mylą mailing z newsletterem. Obie formy są trochę podobne, ale jednak się różnią.

Mailing umożliwia dotarcie z określonym produktem do klienta. Odbiorca natychmiast jest wzywany do CTA, czyli call to action. Oznacza to wezwanie do akcji. Takie rozwiązanie sprawia, że klient może również może otrzymać korzyść. W mailingu można zawrzeć informacje o tym, że kupując produkt teraz otrzymasz go aż 10% taniej. Jest to dobra forma zainteresowania odbiorcy. W mailingu niestety nie jest budowana relacja z klientami. Nie ma żadnej potrzeby, żeby adresaci odpowiadali na maile, ponieważ są one skierowane bezpośrednio do nich. Żadna relacja z klientami nie jest budowana poprzez mailing. W mailu ma się znaleźć jak najmniej słów, a jak najwięcej przekazu. Dobrym pomysłem jest wstawienie dużych zdjęć, które z pewnością zainteresują adresata. Należy pamiętać, że odbiorca wcześniej wyraził zgodę na otrzymywanie maili, dlatego są one regularnie wysyłane. Mailing bez wątpienia jest korzyścią dla obu stron, ponieważ sklep czerpie z tego zysku, a adresat otrzymuje rzecz, którą był zainteresowany. Warto zwrócić uwagę na fakt, że mailing cieszy się w ostatnich czasach naprawdę dużą popularnością. Należy mieć na uwadze, że każda branża wykorzystuje mailing jako formę promocji. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w wielu przypadkach jest to darmowy sposób dotarcia do odbiorców na całym świecie. Oznacza to, że firma nie ponosi żadnych kosztów, stosując mailing.

Warto zauważyć, że posiadając program pocztowy może wysłać mailing samodzielnie. Ważna jest jednak lista mailingowa, którą najlepiej zacząć zbierać wcześniej. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu możemy mieć więcej potencjalnych klientów. Warto dodać, że przypadkowy mailing nie przynosi żadnych efektów, dlatego nie opłaca się go stosować. Zebranie własnej listy odbiorców jest bardzo ważne, dlatego trzeba o tym koniecznie pamiętać.

Systemy mailingowe

Dostępne są systemy mailingowe i specjalne programy ale marketerzy niezbyt chętnie z nich korzystają. Czasami lepiej sprawdzi się mailing tradycyjny, który niestety nie mierzy konwersji. Jednocześnie brak systemu spowoduje, że będziemy posiadali mniejszą wiedzę o naszym mailingu jak i mniejszy wpływ na to jak mail wygląda. Nie daje możliwości implementacji np. smtp mail. Niektóre systemy umożliwiają śledzenie danych o wysyłce. Na uwagę zasługuje także kreator mailingu, który jest przeznaczony raczej dla zaawansowanych osób. Mailing jest masową wysyłką, która jest skierowana do bazy adresowej. Głównym celem jest oczywiście sprzedaż produktu lub usługi. Zdarzyć się może sytuacja, że mailing kierowany jest do własnych baz. Mailing to narzędzie, które służy do bezpośredniego marketingu. Skuteczność zależy przede wszystkim od analizy, planowania oraz bazy adresowej. Warto zwrócić uwagę na fakt, że reklamowy mailing buduje także wizerunek firmy lub marki. Najważniejsza jest baza adresowa więc to jej trzeba poświęcić najwięcej uwagi. Mailing cały czas jest skuteczny i nic nie wskazuje na to, żeby coś się miało zmienić w tej kwestii.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments