More

    Pozycjonowanie lokalne – co to właściwie znaczy i jak to zrobić dobrze?

    Zazwyczaj przedsiębiorca chce, by o jego produkcie dowiedziało się jak największe grono osób, dlatego też swoje działania planuje globalnie. Jednak czasem są sytuacje, w których bardziej zależy nam na rynku lokalnym i chcemy dotrzeć do tych odbiorców, którzy są najbliżej nas. W tej sytuacji w wyszukiwaniu firm w sąsiedztwie pomoże Google, a dokładniej specjalnie stworzony mechanizm glokalizacji. To dzięki niemu, nasza wyszukiwarka podczas generowania wyników uwzględnia lokalizację użytkownika.

    Jednak, aby do tego doszło, nie wystarczy tylko ustawić lokalizacji w Google. Rozwiązaniem prowadzącym do sukcesu i poprawienia widoczności na lokalnym rynku jest pozycjonowanie lokalne. Jak należy z niego korzystać?

    Pozycjonowanie lokalne – definicja

    Przede wszystkim celem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności strony naszej firmy, na te frazy, na jakich nam zależy. Głównie będą to te związane z obszarem, na którym aktualnie prowadzimy naszą działalność. Działania SEO, które poczynimy, będą skupiały się na przykład na określonej dzielnicy, czy też całym mieście. Wyliczyć możemy następujące frazy np. agencja PR Kraków, fryzjer Olsztyn, kosmetyczka Białystok. Warto skupić się na tym, szczególnie jeśli oferujemy nasze usługi stacjonarnie na danym terenie.

    Pozycjonowanie lokalne – warto z niego skorzystać

    Określając działania marketingowe danej firmy pracującej w najbliższym otoczeniu, powinniśmy już na początku zainwestować w pozycjonowanie lokalne. Jak potwierdzają różne badania, niemal 80% użytkowników przeglądających wyniki wyszukiwania lokalnych usług są skłonni do ich zamówienia dla siebie. Ponad  88% posiadaczy smartfonów szuka w Google fraz, wskazujących na lokalizację przedsiębiorców, znajdujących się w ich najbliższym zasięgu.

    Co ciekawe, jeśli przyjrzeć się najczęściej wyszukiwanym kategoriom to  znajdziemy pośród nich takie jak: gastronomia, sklepy, usługi, zdrowie, rozrywka, pomoc drogowa. Aby być na tej liście, należy pamiętać o pozycjonowaniu strony na konkretne frazy będące w naszym zainteresowaniu.

    Oczywiście w przypadku usługi pozycjonowania najważniejszym elementem będzie optymalizacja dokonana na stronie internetowej. Wlicza się w to różne działania, które dotyczą m.in. odpowiednich słów kluczowych, grafik, url-e i wielu innych zmiennych.

    Artykuł powstał we współpracy z firmą cyrekdigital

    Nowe