More

    Koszt założenia sklepu internetowego

    W sieci funkcjonują miliony sklepów internetowych. Niektóre z nich oferują produkty budowlane, inne elektroniczne, a kolejne sprzedają odzież. Mogłoby się wydawać, że prowadzenie e-sklepu nie jest drogim biznesem, bo przecież nie ma potrzeby m.in. wynajmowania lokalu, w którym sprzedawalibyśmy nasze produkty. Niemniej jednak założenie sklepu wiąże się z wydatkami, z którymi musimy się liczyć zakładając nasz e-biznes. Ile więc kosztuje założenie sklepu?

    Na początku musimy zająć się formalnościami

    Zakładając sklep internetowy musimy zająć się przede wszystkim formalnościami. Mowa o założeniu działalności. Każdy sprzedawca musi wystawić klientowi rachunek. Do tego potrzebna jest np. kasa fiskalna. Rzecz jasna, działalność gospodarcza to również opłacenie składek ZUS, czy usług związanych z księgowością. Jako ciekawostkę można dodać to, że pewną formą zaoszczędzenia pieniędzy jest prowadzenie niezarejestrowanej działalności. Jest to zupełnie legalne. Niepłacenie ZUSu jest możliwe wtedy, kiedy przychody z prowadzenia firmy nie przekraczają 50% wartości płacy minimalnej. Wykorzystanie prawa do prowadzenia działalności nieewidencyjnej pozwoli na zaoszczędzenie nawet do 1431 złotych miesięcznie. Temat zakładania firmy w tym przypadku pomińmy. Skupmy się na e-commerce.

    Na czym ma działać nasz sklep – wybór oprogramowania jest bardzo ważny

    Sklep powinien posiadać odpowiednie oprogramowanie. Na rynku znajdziemy wiele oprogramowanie, które jest darmowe. Jednym z najpopularniejszych wyborów jest chociażby Magento dające wiele możliwości rozwoju naszej strony. Oprogramowanie posiada również swoją płatną wersję, która przeznaczona jest głównie do sklepów o bardzo dużym asortymencie.

    Innym wyborem może być PrestaShop. Ten CMS również jest darmowy, jednak istnieje wiele przydatnych dodatków – tak zwanych wtyczek – za które trzeba zapłacić. Ogólnie systemów do zarządzania e-biznesem jest ogrom. Możliwością jest wykorzystanie wtyczki do CMS-ów blogowo-portalowych, typu WordPress czy Joomla. Mowa o WooCommerce czy DJ-Catalog2.

    To jednak wybór dla kogoś, kto chociaż w małym stopniu zna się na zarządzaniu i modyfikowaniu CMS-ów. Alternatywną opcją dla laików są sklepy abonamentowe, w których wykupujemy dostęp i po dodaniu produktów do wirtualnego magazynu od razu możemy zacząć je sprzedawać. Ceny tego typu usług zaczynają się od kilkudziesięciu złotych za miesiąc.

    Duże przedsiębiorstwa decydują się jednak na własne oprogramowanie, które jest projektowane przez Agencję Interaktywną KoboSystem https://www.kobosystem.pl/ indywidualnie dla każdego klienta. W takim przypadku musimy mieć na uwadze następujące wydatki. Oprócz hostingu, pozycjonowania, czy copywritingu musimy zapłacić pokaźną kwotę za przygotowanie CMS-a według naszych potrzeb. Ile to kosztuje? Potocznie mówi się, że Sky is the limit.

    Czy da się zminimalizować niektóre koszty?

    Oczywiście, że tak. Jednym z sposobów jest korzystanie z miesięcznego abonamentu na oprogramowanie. Pamiętajmy jednak, że to rozwiązanie w pewnym stopniu ogranicza nasze pole manewru, bowiem przejście na własny hosting i CMS może okazać się kłopotliwe. Co więc jeszcze możemy zrobić?
    Interesującą alternatywą jest tak zwany droppshiping. Jest to forma, która pozwoli nam na zminimalizowanie kosztów związanych z wynajmowaniem przestrzeni magazynowych, które umożliwiają nam przetrzymywanie naszych produktów. Droppshiping pozwala na wysyłanie produktów z hurtowni bezpośrednio do klienta. Dzięki tej metodzie całkowicie możemy zrezygnować z magazynu. Oczywiście tylko w przypadku, kiedy hurtownia oferuje takie usługi. Rzecz jasna, wtedy musimy przede wszystkim znaleźć zaufanego dostawcę, który będzie wysyłał towar do klientów na czas. Dochodzi do tego obsługa CMS-a, hosting, SEO. Czasami nie do końca jest to dobra forma prowadzenia e-biznesu.

    Koszty założenia sklepu internetowego – podsumowanie

    Tworzenie sklepu internetowego nie jest tak proste i tanie jak mogłoby się wydawać. Oczywiście, można stworzyć e-sklep z praktycznie zerowym budżetem. Wszystko zależy od tego jak duży asortyment chcemy oferować. Oprogramowanie dla dużych firm będzie znacznie droższe, niż to kierowane do mniejszych sklepów.

    Na początku naszej przygody z e-commerce dobrym rozwiązaniem będzie wybranie opcji oprogramowania na abonament, ewentualnie darmowego CMS-a. W momencie, kiedy nasze usługi staną się popularne i rozszerzymy nasz asortyment, zawsze możemy zdecydować się na zakup bardziej zaawansowanego oprogramowania. Da nam ono więcej możliwości rozwoju. Niemniej jednak musimy liczyć się z wydatkiem kilku, nawet kilkunastu tysięcy złotych, by strona działała tak, jak sobie to wymarzyliśmy.

    Nowe