W świetle najnowszych doniesień Sony intensywnie pracuje nad optymalizacją gier pod konsolę PS5 Pro, zarówno tych już istniejących, jak i tych, które dopiero ujrzą światło dzienne.
Według informacji opublikowanych przez The Verge nowa wersja konsoli ma postawić przede wszystkim na zaawansowane funkcje graficzne takie jak ray tracing, co ma na celu pokonanie jednej z głównych słabości podstawowej wersji PlayStation 5 – problemów ze stabilnością framerate’u podczas korzystania z tej technologii.
PS5 Pro i Trinity Enhanced
Sony planuje wprowadzić oznaczenie „Trinity Enhanced„, które będzie wyróżniać gry zoptymalizowane specjalnie pod kątem nowej konsoli, o kryptonimie Trinity. Ma to dotyczyć zarówno nadchodzących tytułów, jak i aktualizacji do już wydanych gier. Ulepszenia obejmować będą nie tylko pełne wsparcie dla ray tracing’u, ale również poprawy rozdzielczości i ogólnej wydajności.
Te zmiany idą w parze z wcześniejszymi przeciekami na temat specyfikacji PS5 Pro, które sugerują, że nowa konsola będzie około 45% szybsza niż standardowa PlayStation 5. Gry z etykietą Trinity Enhanced będą mogły oferować wyższą rozdzielczość oraz lepszą płynność obrazu.
Zapowiedź PS5 Pro wzbudza ogromne emocje. Wprowadzenie znaczących ulepszeń w zakresie grafiki, a szczególnie ray tracing’u, może całkowicie zmienić doświadczenia z gier. Czy PS5 Pro zapoczątkuje nową erę gamingu, czy raczej to kolejna ewolucja?
Zobacz też:
Nowa aktualizacja PS5: lepszy dźwięk DualSense i regulacja podświetlenia konsoli
Zakaz odsprzedaży gier na PS5: prawda czy mit?
Przyszłość Sony Playstation w rękach PC, chmury i urządzeń mobilnych